برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خرید و توزیع ۵۰۰ هزارتن کود سوپرفسفات برای حمایت از کشاورزان

« حمید رسولی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در هفدهمین جلسه کارگروه خودکفایی کودهای کشاورزی افزود: طی تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ای بین شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، بانک صنعت و معدن، تولیدکنندگان کودهای فسفاته و تأمین‌کننده خاک فسفات ۵۰۰ هزار تن کود سوپر فسفات ساده در کشور تولید می‌شود.

وی اظهارداشت: در راستای سیاست‌ افزایش ضریب خوداتکایی کشور در تولید کودهای فسفاته، توافق شد با تامین مالی پروژه تولید کود فسفاته در ایران توسط بانک صنعت و معدن، خاک فسفات مورد نیاز به مقدار ۵۰۰ هزار تن توسط تأمین‌کننده خاک تحویل تولیدکنندگان کودهای فسفاته شود و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز خرید و توزیع تضمینی این محصول را تعهد کرد.

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی تفاهم‌نامه مذکور را گامی بلند و اساسی در مسیر خودکفایی کشور در تولید کودهای فسفاته برشمرد و از مدل توافق شده به عنوان مدلی که منافع همه طرف‌های تفاهم‌نامه را تأمین و تضمین می کند، یادکرد.

به گفته وی، این تفاهم نامه از هفته آینده  آغاز و عملیاتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه تامین، تدارک و توزیع کودهای کشاورزی که برای اجرا در سال ۹۹ از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده، تامین، تدارک و توزیع ۵۸۷ هزار تن کودهای فسفاته مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  رمزگشایی از راز پایان عصر یخبندان در زمین