برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

شیوه‌نامه برگزاری مصاحبه دکتری ۹۹ ابلاغ شد

به گزارش روز چهارشنبه وزارت علوم، ابلاغیه علی خاکی صدیق با تأکید بر برگزاری مصاحبه‌ها به صورت غیرحضوری، با هدف تضمین ملاحظه نکات و موارد اساسی در تحقق هدف‌های مرحله دوم آزمون، به ویژه طراحی و اجرای مصاحبه علمی با داوطلبان تهیه شده است.

بر اساس سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرحله دوم آزمون شامل ثبت نام داوطلبان، بارگذاری اطلاعات داوطلبی، مصاحبه و سنجش سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان، اعلام نتایج اولیه به سازمان سنجش آموزش کشور، رسیدگی به شکایات داوطلبان و ثبت نام پذیرفته‌شدگان نهایی باید به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه رسمی هر دانشگاه انجام شود.

نکته حایز اهمیت، ملاحظه سهولت دسترسی به نرم‌افزار و سکوی اجرای مصاحبه به ویژه با تضمین نسبی سرعت و حفظ و استمرار کیفیت برقراری ارتباط با هر داوطلب است.

در بخش هایی از این ابلاغیه آمده است: 

روش مصاحبه دکتری تخصصی به صورت چهره به چهره است، در شیوه غیرحضوری یا الکترونیکی مرحله دوم دکتری تخصصی سال جاری این روش مصاحبه مورد استفاده قرار می گیرد. 

همچنین اطلاعات روشن و دقیق درباره زمان مصاحبه غیرحضوری و جزییات مربوط به آن از طریق دانشگاه صورت می گیرد تا دسترسی به این اطلاعات برای همه داوطلبان ساده باشد. رمزهای مورد نظر برای احراز هویت داوطلب می تواند از مشخصات فردی وی دریافت و تعیین شود، اما به دلایل امنیتی، تماس تلفنی با داوطلب الزامی است.

 یک یا چند تن از هیأت مصاحبه کننده بر اساس تشخیص گروه آموزشی، پیش از فرا رسیدن تاریخ انجام مصاحبه، مدارک و مستندات ثبت نام کنندگان را ارزیابی و از نظر اعتبار،‌ صحت و ارتباط موضوعی تایید کنند تا در زمان مصاحبه، وقت مصاحبه کنندگان در این راه صرف نشده و بر انجام مصاحبه دارای استاندارد مورد انتظار تمرکز شود.

  چین، بازار پایدار و پرمصرف صادرات غیرنفتی ایران

ساعت تخمینی آمادگی داوطلب برای برقراری ارتباط اینترنتی به وسیله مدیر گروه تعیین و توسط کارشناس گروه به وی اعلام و تاکید شود که در صورت حضور نیافتن به موقع در ساعت و روز تعیین شده، امکان تکرار جلسه مصاحبه وجود ندارد. مصاحبه باید به صورت صوتی-تصویری باشد و ارائه تصویر از سوی داوطلب الزامی است. مصاحبه بدون وجود دوربین و ارائه تصویر از سوی داوطلب، فاقد اعتبار است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)