برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بیش از ۴۴ هزار تن شلتوک در رضوانشهر برداشت شد

 مسعود رزاقی عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشاورزان شالیکار در مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر ، در سطح ۱۰ هزار هکتار زمین  زیر کشت برنج، بیش از ۴۴ هزار تن شلتوک برنج از گونه های مختلف برداشت کردند.

 وی با اشاره به کشت دیگر محصولات کشاورزی و باغی در سطح رضوانشهر و پره سر افزود: این شهرستان دارای بیش از ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغهای کیوی است  که پیش بینی می شود حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

وی در ادامه  گفت: این شهرستان دارای اقلیم سازگار با میوه ازگیل می باشد و مساحت باغهای این محصول حدود ۴۶ هکتار می باشد که همه ساله بیبش از ۲۰۰ تن میوه ازگیل در این مناطق تولید و برداشت می شود.

به گفته وی همچنین این شهرستان با دارا بودن بیش از ۲۲ هزار کلنی کندوی عسل، سالانه حدود ۴۳۰ تن عسل مرغوب تولید و روانه بازار مصرف می کند.

رزاقی اظهار داشت:  رضوانشهر و پره سر دارای ۶۰۰ واحد دامی سنگین، کوچک و بزرگ می باشد و جمعیت دامی در این شهرستان بیش از ۲۰ هزار رأس شامل گاو دو رگ، گاو بومی و اصیل، حدود ۵ هزار رأس گاومیش و  ۱۵۰۰ رأس تک سمی شامل اسب، قاطر ، اسب خزر است.

وی خاطرنشان کرد:  رضوانشهر با دارا بودن ۳ مرکز جمع آوری شیر با ظرفیت روزانه بطور متوسط ۱۳ تن،  سالانه بیش از ۳ هزارتن شیر تولید و به بازار عرضه می کند.

 مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر همچنین یاداور شد: امسال بیش از ۸ تن پیله تر ابریشم در این شهرستان تولید شد که نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش تولید داشته است.

  دانلود آهنگ سریال در میان خاکستر وحید تاج

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و تعداد بهره بردار و برنجکار در این شهرستان بیش از ۱۲ هزار خانوار می باشد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)