برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

هفت طرح فناورانه حوزه سلامت در کرمانشاه رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جریان این بازدید، گفت: ۲۵ طرح فناورانه و اختراع حوزه سلامت برای آشنایی هرچه بیشتر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به نمایش گذاشته شده که هفت مورد از آنها امروز رونمایی شد.

دکتر «کامبیز ورمیرا» افزود: اکنون ۷۰ شرکت فناورانه در حوزه سلامت در استان کرمانشاه فعال است و ۵۰ نفر در این شرکت ها مشغول به کار هستند.

او در ادامه در مورد طرح هایی که امروز رونمایی شد نیز گفت: طرح «فریزر پرتابل محلول‌های زیستی» برای ذخیره سازی و انتقال محلول‌های زیستی به منظور استفاده در بانک‌های خون و بیمارستان‌ها با قابلیت تنظیم دما تا ۳۰- درجه سانتیگراد و سیستم هشدار در صورت بروز مشکل دمایی یا قطع برق به کاربر، «ماده موثره دارویی فاویپیراویر» برای استفاده در درمان بیماری کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا، «صفحه کلید آسانسور بدون تماس دست»، «ماسک نانو N۱۰۰» و «حد واسط داروی آفاتینیب» برای تولید داروی «آفاتینیب» برای درمان سرطان سینه و ریه از جمله این طرح ها است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح شنبه وارد کرمانشاه شد و ابتدا با حضور در شرکت پلیمر در شهرک صنعتی بیستون، در مراسم آغاز به کار پروژه ساخت کاتالیست شرکت کرد و سپس از شرکت های دانش بنیان زیست تولید رازی و شرکت دانش بنیان پژوهان صنعت کرمانشاه بازدید کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، بازدید از پروژه برج فناوری پارک علم و فناوری استان، بازدید از از واحدهای تحت حمایت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه و حضور در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید از دیگر برنامه‌های ستاری در این سفر است.

  مونسان: گردشگری و ورزش در دولت تدبیر و امید، موفق‌ ظاهر شدند

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)