برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تولید ۴۰۰ محصول گواهی‌شده استاندارد توسط زنان روستایی

«معصومه ابتکار»  روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به منظور توانمندسازی زنان روستایی و عشایری براساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی و آموزش و ترویج مصرف محصول سالم و استاندارد در سطح کشور افزود: این تفاهم‌نامه بین معاونت ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد برای آموزش زنان روستایی در زمینه تولید محصولات گواهی شده استاندارد است که به یک موافقتنامه سالانه ای تبدیل شده است.

معاون امور زنان ریاست جمهوری اظهارداشت: تولید محصول گواهی شده و استاندارد به معنای آن است که میزان بقایای سم و کود در این محصولات، استاندارد است و در واقع برای حفاظت آب و خاک هم حداکثر تلاش در کاهش مصرف سم و کود صورت گرفته است.

وی از نتایج این فرایند به تربیت ۱۸ هزار زن تسهیل‌گر بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: همچنین ۵۰ هزار زن روستایی آموزش دیده اند که تولید محصولات باغچه خانگی سالم از برنامه های این طرح است.

ابتکار با بیان اینکه از سال گذشته فصل گیاهان دارویی به این موضوع اضافه شد که اتفاق مهمی است، اضافه کرد: امسال این همکاری را با علاقمندی زنان روستایی ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: تقویت مناسبات علمی و کارشناسی کشاورزی پایدار،  همسو با محیط زیست شکل گرفته است که به تقویت و تحکیم خانواده و بهبود زندگی و معیشت روستاییان و عشایر کمک می کند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  سازمان جهانی بهداشت از استفاده اضطراری واکسن چینی کرونا پشتیبانی می‌کند