برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

واردات مواد شوینده با تلاش دانش‌بنیان‌ها کاهش یافت

به گزارش روز شنبه معاونت علمی و فناوری، صادق عسگری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تولید مواد شوینده گفت: در سال های گذشته چالش هایی چون نوسانات نرخ ارز و فشارهای تحریمی می‌توانست این صنعت را با مشکلات قابل توجهی روبه‌رو سازد ولی مجموعه دانش‌بنیان ما با کمک متخصصین جوان کشور، واحد تحقیق و توسعه راه‌اندازی کرد و موفق شد تا فناوری بسیاری از محصولات و مواد اولیه مورد نیاز شرکت و کل کشور را بومی‌سازی کند.

به گفته عسگری، در حال حاضر چند محصول این شرکت دانش‌بنیان هستند و این مجموعه، مواد اولیه حیاتی مورد نیاز کارخانه‌های تولید مواد شوینده و بهداشتی را تولید می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: بتائین یکی از محصولات دانش‌بنیان شرکت است که در تولید برخی مواد بهداشتی مانند شامپوها کاربرد دارد. همچنین این شرکت، محصولات دانش‌بنیان دیگری مانند نرم‌ کننده‌ها را تولید می‌کند.

این فعال فناور تاکید کرد:در واقع شرکت‌های دانش‌بنیان از سربازان اصلی کشور برای خودکفایی و مقابله با تورم و افزایش قیمت کالاها هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت برای توسعه بازار افزود: این شرکت موفق شده است به دلیل کیفیت خوب محصولات دانش‌بنیان ایرانی، محصولات خود را به کشورهای مانند روسیه نیز صادر کند و در صورت رفع موانع صادراتی، به طور حتم می‌توان این محصولات را به کشورهای بیشتری صادر و بازار را توسعه داد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان همچنین از  موفقیت شرکت خود در اشتغالزایی ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم خبر داد و گفت:ما در نظر داریم تا محصولات جدید شرکت که بر پایه نانوفناوری تولید می‌شوند را پس از تکمیل فرایند تولید و تجاری‌سازی، به بازار مصرف عرضه کنیم.  

  فعالان صنایع دستی قزوین و مطالبات بی پاسخ

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)