برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

انتخاب رشته کنکور ۹۹ آغاز شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، بر اساس برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده سازمان سنجش آموزش کشور، فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ از روز چهارشنبه دوم مهرماه در درگاه این سازمان به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز شد و تا روز شنبه پنج ادامه دارد.

سازمان سنجش همچنین برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، سامانه انتخاب رشته مجازی را فعال کرده است که در این فرایند سازمان برای داوطلبان انتخاب رشته پیشنهادی انجام می دهد. هزینه این انتخاب رشته ۱۰ هزار تومان است.

در کنکور سراسری ۹۹ تعداد یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ نفر از مجموع یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۳۳۲ داوطلب مجاز به انتخاب رشته در کنکور شدند، ظرفیت پذیرش نیز بیش از ۱۷۵ هزار نفر است.

در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می گیرد. امسال برای نخستین بار، انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی باید در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش وارد شود.

در صورتی که در زمان ثبت نام، اعلام علاقه مندی به رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است، داوطلبان با پرداخت مبلغ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان از طریق درگاه سازمان سنجش می توانند نسبت به اعلام علاقه مندی به رشته های مذکور اقدام کنند.

متقاضیان علاقه مند به انتخاب رشته های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (بجز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه کنند.

  بخشی از کتاب‌های درسی پایه دوازدهم در کنکور ۹۹ حذف شد

به گزارش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور امروز چهارشنبه آخرین اصلاحات مرتبط با رشته های جدید کنکور سراسری را برای انتخاب رشته داوطلبان در درگاه خود منتشر کرد.

کنکور سراسری از ۲۹ مرداد ماه تا اول شهریور ماه در سراسر کشور و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)