برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۲۰ مهرماه؛ پایان مهلت مصاحبه مجازی داوطلبان کنکور دکتری

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، در کنکور دکتری ۹۹ که ۹ مردادماه امسال با پنج ماه تاخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و با حدود ۱۵۰ هزار داوطلب برگزار شد، ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. با پایان مهلت  انتخاب رشته نیز ۴۱ هزار و ۳۶۲ نفر یعنی سه برابر و نیم ظرفیت پذیرش دانشگاه ها امکان دعوت به مصاحبه پیدا کردند.

ظرفیت کل کنکور دکتری برای امسال ۱۳ هزار و ۹۸۱ نفر است که با ظرفیت ۱۰ هزار نفری دانشگاه آزاد اسلامی به حدود ۲۴ هزار نفر می‌رسد.

حال دانشگاه‌ها، اعضای هیأت علمی و داوطلبان در مرحله مصاحبه دکتری قرار دارند؛ مصاحبه ای که تحت تاثیر پاندومی کووید ۱۹ قرار گرفت و امسال برای نخستین بار با ابلاغ وزارت علوم به‌شکل مجازی در حال برگزاری است.

بر اساس اعلام فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور دانشگاه‌ها تا ۲۰ مهرماه مهلت دارند نسبت به اتمام فرایند مصاحبه دکتری با داوطلبان اقدام کنند.

طبق اعلام پیشین سازمان سنجش آموزش کشور، بعد از پایان این مهلت، در نیمه دوم مهرماه نتیجه نهایی کنکور دکتری ۹۹ به اطلاع داوطلبان می رسد و پرونده این آزمون پر حاشیه سال ۹۹ که فراز و نشیب‌های زیادی برای داوطلبان، خانواده‌ها، وزارت علوم و سایر دستگاه‌های مرتبط با این آزمون داشت، به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود و پذیرفته شدگان با توجه به اعلام دانشگاه‌ها می‌توانند نسبت به ثبت نام و شروع ترم جدید تحصیلی در آبان ماه اقدام کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی