برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

حدود ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان مازندران پرداخت شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسین نگهدار افزود که این میزان تسهییلات به هفت هزار و ۴۴۰ کشاورز پرداخت شده است.

وی هدف جهاد کشاورزی در پرداخت تسهیلات به کشاورزان را سرمایه گذاری برای توسعه این بخش و تکمیل زنجیره عرضه و افزایش ارزش محصولات کشاورزی اعلام کرد.

نگهدار با اعلام این که ۱۲۰ میلیارد تومان از مبلغ پرداختی معادل حدود یک سوم کل تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون هزینه شد ، گفت که حدود یک هزار کشاورز با این تسهیلات موفق به خرید دستگاه نشاءکار و یا کمباین مخصوص برداشت شالی شدند و یا نسبت به نوسازی ماشین آلات و تجهیزات مزرعه اشان اقدام کردند.

وی میزان تسهیلات پرداختی در بخش مکانیزاسیون را ۲ برابر مدت مشابه سال گذشته برآورد و علت آن را  که استقبال کشاورزان ذکر کرد.

معاون جهاد کشاورزی مازندران میزان کل تسهیلات پرداختی به کشاورزان استان در سال گذشته را حدود یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که این مبلغ به حدود ۵۲ هزار کشاورز پرداخت شده بود.

وی افزود : مازندران با وجود در اختیار داشتن بیش از ۱۰ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور ، در تخصیص اعتبارات عمرانی ربته ۲۹ را بین ۳۱ استان کشور دارد که باید در این زمینه تجدید نظر شود.

نگهدار یکی از ظرفیت های بخش کشاورزی مازندران را صادرات محور بودن تولیدات آن برشمرد و گفت : پارسال حدود ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی شامل پرتقال و کیوی به ارزش حدود ۱۷۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد و برنامه ریزی برای افزایش صادرات این محصولات به کشورهای آسیای میانه انجام شد.
استان مازندران با داشتن افزون بر ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی سالانه حدود هفت میلیون تن محصول تولید می کند و در تولید دستکم ۱۵ محصول بخش کشاروزی رتبه اول تا سوم را دارد.

  کشاورزان اردبیلی گرفتار در بازی بازار

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)