برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تولید وش پنبه در کشور ۱۸ درصد افزایش یافت

ابراهیم هزارجریبی در بازدید خبرنگاران از کارخانه نساجی کاشمر به مناسبت روز جهانی پنبه، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال ‎جاری ٢٨٠ هزار تن وش پنبه تولید شود افزود: طی دو سال اخیر افزایش تولید پنبه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی ادامه داد: امسال حدود ۹۸ هزار و ۵۰۰ هکتار در کشور زیرکشت پنبه است که استان خراسان رضوی با ۲۳ هزار هکتار در رتبه اول تولید پنبه قرار دارد.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر استان‌های گلستان، فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و اردبیل ۶ استان مهم تولید پنبه در کشور هستند.

وی افزود: هرچند قیمت پنبه به نسبت سال قبل اندکی رشد داشته اما هنوز این محصول به ‌صورت علی‌الحساب از کشاورزان خریداری می‌شود و پیش‌بینی می‌شود قیمت وش پنبه بیش از این افزایش داشته باشد.

هزارجریبی با بیان اینکه کشت پنبه در مناطق گرمسیری همچنان ادامه دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود سطح زیرکشت این محصول به ٩٨ هزار و ٧٦١ هکتار برسد.

قائم ‌مقام مدیرعامل کارخانه نساجی مدرس کاشمر نیز گفت: فاز اول این کارخانه در سال ۱۳۷۰ و با بهترین ماشین‌آلات روز آن زمان افتتاح شد.

سعید نعمتی افزود: در این فاز ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم دارد و روزانه ۷ تن انواع نخ‌های پنبه‌ای در سایزهای مختلف تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه نساجی کاشمر با سرمایه بخش خصوصی تأسیس شده و الگویی مناسب برای جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و سرمایه‌گذاری کلان و ایجاد اشتغال‌زایی است ادامه داد: طراحی فاز دوم این کارخانه از چهار سال قبل انجام شده و ماشین‌آلات آن نیز در اوج تحریم‌ها وارد و نصب شده و تولید و راه‌اندازی سرد و گرم آزمایشی آن نیز انجام شده است.

  آگهی تور گردشگری جهت تزریق واکسن کرونا در ترکیه جعلی است

قائم ‌مقام مدیرعامل کارخانه نساجی کاشمر گفت: در این فاز نیز روزانه تا ۲۰ تن نخ پنبه و ترکیب پنبه و الیاف مصنوعی تولید خواهد شد و تعداد کارکنان این کارخانه تا ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: فاز دوم این کارخانه با ۱۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی آماده بهره‌برداری است و منتظر تأمین سرمایه در گردشگر از سوی سیستم بانکی هستیم.

نعمتی ادامه داد: گرچه در حال حاضر فروش کارخانه برای بازار داخلی پیش‌بینی شده اما طی ۶ ماه ۵۰ درصد صادرات خواهیم داشت و تاکنون کشورهای مختلف از جمله ازبکستان، ترکیه و حتی هند درخواست خرید از این کارخانه داشته‌اند.

در این مراسم خبرنگاران از کارخانه نساجی و مزارع کشت پنبه در کاشمر بازدید کردند.

کارخانه نساجی کاشمر در کیلومتر ۲۷ جاده بردسکن واقع شده است.

شهرستان بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)