برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

شیوع کرونا سبب کاهش ۶۵ درصد سفرهای بین‌المللی شده است

به گزارش ایرنا، ولی تیموری روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح همزمان چهار طرح گردشگری استان یزد در گفت وگو با خبرنگاران در شهر میبد افزود: ما با بحرانی در تاریخ صنعت گردشگری مواجه هستیم و با توجه به سوابق و تجربه‌های گذشته صنعت گردشگری در حوزه جهانی ، خیلی زود این صنعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رونق گذشته خود را باز می یابد و حتی محرکی توسعه دیگر فعالیت‌های اقتصادی نیز می‌شود.

وی اظهار کرد: با پیگیری انجام شده در عرصه جهانی از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا و با اجرای پروتکل آماده شده موضوع مشکل ورود گردشگران بین‌المللی و دیگر مشکلات به ویژه در یزد به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری با اولویت قرار دادن سلامت مردم استان رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز هم محصولات و هم زیرساخت‌های گردشگری در کشور و خصوصا در یزد با توجه به تنوع آب و هوایی، تنها گردشگری فرهنگی و تاریخی مطرح نیست بلکه به دلیل تنوع جاذبه‌ها ،کاستی‌ها و ضررهای حوزه های گردشگری را جبران می کند.  

تیموری اظهار کرد: یزد از گذشته تاکنون به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری تاریخی فرهنگی در کشور شناخته می شد  و با اجرای جشنواره‌ها و طرح های گردشگری روستایی ، سلامت و دیگر برنامه‌های معرفی کننده جاذبه‌ها ، از حالت محدودیت تک محصولی تاریخی و فرهنگی بیرون آمده و به دلیل وجود عرصه های بیابانی خود به جاذبه‌ای برای سفر به استان تبدیل شده ‌است.

معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی در ادامه یادآور شد : گردشگری سلامت نیز با توجه به وجود پزشکان و تجهیزات و خدمات درمانی با کیفیت و دارای استاندارد بالا و نیز پایین بودن هزینه ها در  یزد نسبت به دیگر کشورهای یکی از ظرفیت های ویژه استان است.  

وی در همین حال تاکید کرد که ظرفیت گردشگری سلامت استان یزد نیز یکی از ظرفیت های بالقوه برای توسعه گردشگری صنعتی استان است.

 معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: جلوه‌های گردشگری مانند سفره‌خانه‌های سنتی و ساخت پروژه‌های بزرگ اقامتی و امکانات فراهم شده در یزد نشان می‌دهد که امروزه به جز شهر یزد ، شهرهای دیگر این منطقه نیز مقصد گردشگری است.

یزد با ۱۰ شهرستان  ۲۴ شهر دارد

تیموری با اشاره به اینکه امروز به نمایندگی از دولت تدبیر و امید در استان یزد شاهد افتتاح چند پروژه‌ خوب در حوزه گردشگری  هستیم ، گفت: یکی از طرح های افتتاح شده مکانی مجلل و با امکانات و استانداردهای هتل‌های چهار ستاره در میبد است.

  داروخانه‌ها عرضه ماسک با نرخ مصوب را در سامانه ثبت کنند

وی ادامه داد: همه اینها نشانه استقبال از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در شهرهای استان یزد است که به جز گردشگران ، شهروندان نیز می توانند از امکانات مهیا شده در چنین فضاهایی بهره‌مند ‌شوند.

واحد اقامتی و پذیرایی یادشده با ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از محل کمک های بخش خصوصی در زمینی به متراژ ۷۵۰ مترمربع و زیربنای چهار هزار و ۲۵۰ مترمربع در پنج طبقه احداث‌ شده ‌است.

 چهار طرح  گردشگری که شامل یک مجتمع گردشگری عمومی، یک مجتمع گردشگری خدمات رفاهی بین راهی و ۲ هتل در شهرستان‌های یزد، میبد اشکذر و اردکان است امروز افتتاح شد. 

با افتتاح این طرح ها زمینه اشتغال ۱۰۵ نفر در استان یزد فراهم شده است.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد  در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

نخستین مورد مشاهده کرونا دی ماه سال ۱۳۹۸ در شهر ووهان چین گزارش شد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۴۳۶ هزار و ۳۱۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۲۵ هزار و ۱۵ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه افزود: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر سوم مهرماه ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و ۵۶۹ نفرآنها  بستری شدند و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۵ بیمار کووید- ۱۹ جان خود را از دست دادند. 

وی افزود: تاکنون ۳۶۷ هزار و ۸۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۹۵۷ نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون سه میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۲۷ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی اظهار کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارد و شر ایط در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستاندر وضعیت هشدار است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)