برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

حمایت تشکل‌های عضو اتاق ایران از رزم حسینی

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، امروز در نشست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران فرصتی فراهم شد تا پیش از جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی با اعضا و هیات رییسه این اتاق و اتاق های اصناف و تعاون به عنوان نمایندگان بخش خصوصی دیداری داشته باشد و برنامه های خود را در بخش تولید، توزیع و تجارت تبیین کند.

رزم حسینی در این جلسه از بهبود معیشت مردم با سفره ای ارزان‌تر سخن به میان آورد و رفع موانع بازرگانی و تولید را از برنامه های مهم خود اعلام کرد.

وی همچنین مدیریت و نه مداخله در بازار مبتنی بر فراوانی کالا، قیمت تمام‌شده پایین و مشارکت تشکل‌ها را با هم اندیشی و کار کارشناسی مشترک میان دولت و بخش خصوصی ممکن دانست و اعلام کرد که برداشتن بوروکراسی اداری و حذف امضاهای طلایی با پشتیبانی بخش خصوصی و مجلس شورای اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.

نمایندگان بخش خصوصی هم انتظارات خود را در میان گذاشتند و بخشی از مشکلات و موانع موجود را با وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت بازگفتند، درعین حال حمایت خود را از رزم حسینی ابراز داشتند.

«سعید ممبینی» رییس اتاق اصناف کشور در این نشست با بیان اینکه رزم حسینی در شرایط حساس حاکم بر محیط کسب وکار چنین مسوولیت خطیری را پذیرفته، گفت : سال‌های گذشته بخش بازرگانی مورد کم توجهی قرار گرفته است که چنانچه آن را موتور محرک تولید بدانیم، نیاز به رسیدگی به این بخش در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی ضمن تاکید بر اینکه اصناف، عهده دار بخش بازرگانی داخلی است و جمعیت وسیعی در شبکه توزیع دارد، تصریح کرد: عده ای تصمیم ها و اقدام های تنش‌زا را به پای اصناف می‌نویسند در حالی که این بخش تا امروز در کنار دولت توانسته بسیاری از مشکلات را حل کند و به همین دلیل انتظار می رود برنامه ‌های رزم حسینی روشنگر این باشد که بدانیم در آینده نزدیک چه توقعی از وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشیم.

همچنین «بهمن عبداللهی» رییس اتاق تعاون کشور با بیان اینکه رزم حسینی با قبول سکان داری وزارت صنعت، معدن و تجارت ریسک بزرگی کرده، اظهار امیدواری کرد: وی با رای اعتماد قاطع مجلس شورای اسلامی بتواند این مسوولیت بزرگ را بر عهده بگیرد.

  پای کرونا بر گلوگاه معیشت زنان فرشباف مازندران

وی با اشاره به شرایط دشوار فعلی افزود: بسیار مهم است که رزم حسینی با بخش خصوصی آشنایی دارد و در این فضا فعالیت داشته و می تواند در این زمینه مفید باشد، زیرا در بیشتر مواقع مدیران دولتی بعد از بازنشستگی به این عرصه روی می آورند که نمی تواند کارساز باشد.

عبداللهی یادآور شد: ۹۵ هزار تعاونی با فعالیت ۱۴ میلیون نفر برای خدمت رسانی به ۴۰ میلیون نفر دایر است، اکنون دو میلیون نفر در تعاونی ها اشتغال دارند و این بخش ۵۵ درصد تولیدی های کشور را شامل می شود که رزم حسینی می تواند از تمام ظرفیت آن استفاده کند و با توجه به شناختی که در این زمینه دارد با مدیریت صحیح و ارتباط با فعالان اقتصادی می تواند مشکلات را رفع کند.

وی با بیان اینکه تعاونی ها در تامین و توزیع کالا ظرفیتی بی بدیل دارند، گفت: با توجه به فعالان غیردولتی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می توان به اهداف و برنامه های مختلفی دست پیدا کرد و برای رفع موانع گام برداشت که این همت در رزم حسینی وجود دارد.

«مسعود خوانساری» رییس اتاق بازرگانی تهران نیز با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت مدتها بدون وزیر هدایت شده، افزود: سه سال گذشته نیز به دلیل مباحث تفکیک این وزارتخانه، کارایی کمتری داشته و اکنون رزم حسینی مسوولیت مهمی را بر عهده می گیرد که به دلیل زمان کمی که در اختیاردارد، بهتر است که از نظرهای تخصصی بخش خصوصی بهره بیشتری ببرد.

وی یک درخواست از وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم در جایگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت را مطرح کرد که برای هر تصمیمی برای روزهای آتی بعد از دریافت رای اعتماد مجلس شورای اسلامی نظر کارشناسی بخش خصوصی را دریافت و بعد آن را امضا و ابلاغ کند.

قرار است جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در صحن علنی برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری یکم مهرماه جاری درنامه‌ای به محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، علیرضا رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن وتجارت به مجلس معرفی کرد.

بررسی کارنامه رزم حسینی نشان می دهد استانداری استان‌های خراسان رضوی و کرمان از جمله مسوولیت های پیشین وی بود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)