برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زرشک و عناب راه‌اندازی شد

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، این معاونت با حمایت از تاسیس کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار تلاش کرد رابطه این سه بخش را در حوزه‌ها و رشته‌های گوناگون تقویت کند.  با توجه به ظرفیت بالای مناطق شرقی کشور، به ویژه استان خراسانی جنوبی در تولید زرشک و عناب، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زرشک و عناب در این استان فعالیت خود را آغاز کرد.

این کانون با هدف حمایت از توسعه کاشت و تاسیس واحدهای فرآوری و بسته‌بندی زرشک و عناب در این استان فعالیت خواهد کرد، جلب مشارکت جمعی برای توسعه این محصولات و استفاده از توانمندی‌های علمی دانشگاه و هسته‌های فناور استان، از جمله دیگر اهداف تشکیل این کانون است.

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زرشک و عناب، علاوه بر فرآوری و توسعه فناوری در این حوزه، برای توسعه بازار و صادرات نیز تلاش خواهد کرد.

رییس دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: پیش از این سه حوزه دانشگاه، صنعت و بازار و فروش هر کدام مسیر جداگانه خود را در پیش گرفته بودند و هماهنگی لازم بین آنها وجود نداشت.‌ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با حمایت از تاسیس کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در رشته‌های مختلف سعی کرد تا هم‌گرایی میان این سه حوزه را تقویت کند و مسیر جدیدی را پیش روی فعالان این حوزه‌ها باز کند.

عبدالرضا مجدالدین افزود: کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در بازه زمانی اخیر شاهد تحولات و تغییرات مختلفی در مسیر فعالیت خود بودند. افزایش قابل توجه تعداد این کانون‌ها، اصلاح نظام‌نامه بررسی آنها و پیاده‌سازی برنامه‌ها و حمایت مادی و معنوی از فعالیت کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار، بخشی از تحولات این حوزه در دوره جدید است.

  قیمت گوجه‌فرنگی همچنان در بازار کاهشی است

استان خراسان جنوبی به عنوان بزرگترین تولید کننده عناب و همچنین تولیدکننده انحصاری زرشک در کشور و زرشک بی‌دانه در جهان شناخته می‌شود. تاسیس این کانون می‌تواند ضمن گشایش مسیرهای صادراتی جدید، به توسعه زنجیره ارزش و فرآوری در این استان کمک کند.

تا کنون علاوه بر کانون زرشک و عناب، کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه‌هایی مانند، گندم، آرد و نان، جواهرات و سنگ‌های قیمتی، حمل و نقل ریلی شهری، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، رنگ و رزین، زنبور عسل، فرش، آبزیان، مدیریت پسماند و بازیافت، گردشگری، قند و شکر، امنیت فناوری اطلاعات، سلولز و مشتقات سلولزی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری راه اندازی شده و در حال فعالیت هستند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)