برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آغاز همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دانشگاه الخلیج عمان

به گزارش روز شنبه دانشگاه امیر کبیر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، احمد معتمدی در نشستی با معاون دانشگاه الخلیج عمان گفت: دو کشور ایران و عمان از نظر سیاسی و فرهنگی همواره ارتباط خوبی داشته اند. بنابراین برنامه ریزی شده تا ارتباط علمی و آموزشی میان دانشگاه های این دو کشور ایجاد شود.

وی افزود: درحال حاضر تنها فعالیت دانشگاه ها در حوزه آموزش نیست، بلکه موضوع مراکز رشد و تحقیقات نیز در فعالیت های دانشگاه ها مورد توجه قرار گرفته است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این دانشگاه برنامه دارد در حوزه های مختلف آموزش، پژوهش و فناوری با دانشگاه الخلیج عمان همکاری کند. دامنه همکاری این دو دانشگاه زیاد است که امید است در این همکاری تمام حوزه ها مورد توجه قرار گیرد.

معتمدی عنوان کرد: قرار گرفتن در دانشگاه های نسل سوم از ارکان اصلی برنامه راهبردی دانشگاه است؛ بنابراین برای تحقق این موضوع قدم های اجرایی خوبی برداشته است. قادر هستیم این تجربیات را به دانشگاه الخلیج عمان منتقل کنیم و از تجربیات این دانشگاه در این حوزه نیز استفاده کنیم.

امیر گل رو مدیرکل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در حاشیه این نشست گفت: عدوانی معاون دانشگاه الخلیج کشور عمان که از سرمایه گذاران دانشگاه و مرکز رشد عمان است،‌ در این نشست حضور داشت.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است دو دانشگاه صنعتی امیرکبیر و الخلیج عمان در سه زمینه آموزش، پژوهش و فناوری همکاری داشته باشند و سه پروپزال به دانشگاه در دو هفته ارائه شود.

مدیرکل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: همچنین قرار است برنامه آموزشی مدیریت اجرایی در مقطع کارشناسی ارشد به صورت حضوری و یا غیرحضوری راه اندازی شود.

  دژپسند: دولت از افزایش نرخ ارز نفعی نمی‌برد

 گل رو با بیان اینکه دانشگاه الخلیج عمان برنامه مشترک با دانشگاه های کشور انگلیس دارد، تاکید کرد: قرار است این دانشگاه با دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه فناوری نانو نیز همکاری های مشترک داشته باشد.

وی گفت: همچنین برنامه داریم شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده های دانشگاه را با دانشگاه الخلیج عمان مرتبط کنیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)