برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سند ملی فناوری‌های ژئوماتیک تا پایان سال تدوین می‌شود

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ‌ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌و نقل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تشکیل گروه توسعه فناوری‌های ژئوماتیک تدوین سند راهبردی فناوری‌های ژئوماتیک را پیگیری کرد و تا پایان سال جاری این برنامه تدوین می‌شود.

یکی از فناوری‌های کاربردی و راهبردی ژئوماتیک است که تاکنون سندی ملی برای آن تعریف نشده بود .

در دنیا تدوین سند راهبردی فناوری‌های ژئوماتیک به عنوان یک ابرفناوری پرکاربرد در علوم مختلفی مانند نقشه‌برداری، جغرافیا، سنجش از راه دور و غیره را آغاز شده است. تجربه جهانی نشان داده نسبت سود به هزینه استفاده از این فناوری‌ها حداقل چهار به یک است و پیشرفت در این فناوری‌ها توسعه تکنولوژی‌های دیگر را به همراه دارد.

اسناد ملی با تدوین اهداف، راهبردها، اقدام‌ها و سیاست‌های کلان و اجرایی، به هدایت توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌انجامد،  بنابراین تدوین اسناد ملی برای فناوری‌های راهبردی، شرایط خوبی برای توسعه این حوزه در سطح ملی فراهم می‌کند. این کار مداخله هدفمند بخش‌های مرتبط در توسعه فناوری‌ها و صنعتی و تجاری‌سازی آنها را در پی دارد. علاوه بر آن، اسناد ملی توسعه فناوری با حمایت از نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها، زمینه را برای افزایش توانمندی فناورانه یک کشور فراهم می‌کند.

یاسر ابراهیمیان قاجاری، رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امسال سند راهبردی توسعه فناوری‌های ژئوماتیک در ستاد تدوین می‌شود تلاش می‌کنیم این سند را بر مبنای ظرفیت‌های موجود در کشور آماده کنیم.

وی افزود: در این سند سعی می‌کنیم آینده‌ای مطلوب برای توسعه فناوری‌های ژئوماتیک در کشور ترسیم کنیم و از پیش‌بینی‌های غیر قابل اتکا بپرهیزیم.

  کاهش استفاده از آفت‌کش‌های گیاهی با نانوذرات

رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین یادآور شد: این سند با همکاری و هم‌افزایی همه بازیگران این حوزه تدوین می‌شود و تلاشمان این است که همه ظرفیت‌های ملی را به میدان بیاوریم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)