برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

هنرمندان صنایع دستی ساوه آثار خود را به نمایش گذاشتند

به گزارش ایرنا، مدیر عمارت تاریخی حاکم در آیین افتتاح این نمایشگاه، گفت: هنرمندان حوزه صنایع دستی ساوه در قالب ۱۹ غرفه تولیدات و آثار خود را به مدت ۲ روز و با رعایت پروتکل های بهداشتی به معرض نمایش می گذارند.

«مجتبی امیرحسینی» اظهار داشت: بانوانی که در زمینه های فرش، گلیم و نمدبافی، میناکاری روی فلزات، خیاطی، عروسک بافی و طراحی لوگو سر رشته دارند در این نمایشگاه با آثار خود حضور دارند و برای برگزاری نیز علاوه بر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه، سمن ها و کمیسیون امور بانوان و هنرمندان محلی نقشی موثر دارند.

وی گفت: در این نمایشگاه بخش عکس با همکاری انجمن عکاسان ساوه برای بازدید علاقمندان تدارک شده و مردم می توانند از بخش های مختلف عمارت حاکم از قبیل شاه نشین ها، ایوان و حمام این بنای تاریخی دیدن کنند.

فرماندار ساوه نیز در این مراسم، گفت: ساوه از مناطق باستانی و تاریخی کشور محسوب می شود به طوری که بیشترین آثار تاریخی به ثبت رسیده در استان مرکزی متعلق به این شهرستان است که نشان از قدمت تاریخی این دیار دارد.

«علی میرزایی» افزود: همه باید برای حفظ هویت تاریخی و گردشگری ساوه تلاش کنیم که یکی از این راهکارها برگزاری نمایشگاه های مختلف مانند صنایع دستی و معرفی توانمندی و ظرفیت هنرمندان است تا نسل جوان را با پیشینه تاریخی این شهرستان آشنا کند.  

وی تاکید کرد: صنایع دستی از هنرهای ماندگار و اصیل است که علاوه بر بازتاب تاریخ شهرستان، می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال به خصوص برای بانوان باشد.

فرماندار ساوه گفت: عمارت حاکم از بناهای شکوهمند و تاریخی شهرستان ساوه است و حال که نمایشگاه صنایع دستی در این مکان برگزار شده است، فرصتی مناسب برای شهروندان محسوب می شود تا ضمن بازدید از نمایشگاه، این بنای تاریخی که با تلاش های زیاد بازسازی شده است را هم ببینند.

  تعطیلی ناوگان عمومی درون شهری تهران احتمالا فردا بررسی می‌شود

میرزایی با اشاره به ظرفیت های بالای هنرمندان ساوجی در حوزه صنایع دستی و سایر هنرها، بر ضرورت توجه ارگان های مسئول برای توسعه اشتغال و تولیدات این حوزه و حمایت از هنرمندان با رفع مشکلاتی که بر سر راه آنان وجود دارد، تاکید کرد.

نمایشگاه صنایع دستی در عمارت حاکم شهر ساوه

امام جمعه ساوه نیز با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه، گفت: ظرفیت های بالقوه و فراوانی در حوزه صنایع دستی و گردشگری شهرستان وجود دارد که در صورت تلاش برای فعال سازی آنها، می توانیم شکوفایی استعدادهای نهفته و معرفی هویت تاریخی این دیار پرقدمت را محقق کنیم.

حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی» افزود:‌ یکی از بارزترین جلوه های تاریخی سرزمین ایران، هنرهای دستی و صنایع خلق شده توسط هنرمندان است که در نوع خود نمادی برای تبیین قدمت و فرهنگ میهن اسلامی محسوب می شود.

وی گفت: باید با جریان سازی و تلاش مستمر نسبت به توسعه روزافزون و پایدار صنایع دستی در شهرستان ساوه اقدام شود که یکی از این اقدامات در قالب برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی است.

شهرستان ساوه دارای ۴۰۰ اثر تاریخی است که تاکنون افزون بر ۱۱۰ اثر از آنها به ثبت ملی رسیده است.

عمارت حاکم شهر ساوه در خیابان آزادی ۲۸ یا عبدل آباد سابق واقع شده که در سالهای اخیر پس از مدت ها متروکه ماندن از سوی بخش خصوصی بازسازی شده و اکنون یکی از اقامتگاههای بوم گردی این شهر به شمار می آید.  

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)