برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

امروز در جنگ اقتصادی نیاز به فرهنگ دفاع مقدس داریم

حسین فیروزی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: دفاع مقدس خاطره فراموش ناشدنی ملت ایران برای همه قرون و اعصار خواهد بود، کسانی که سنشان ایجاب می کند و آن سال ها را دیدند، این خاطره ها در ذهن آنها نقش بسته و تا ابد با آنها خواهد بود.

وی بیان کرد: ملتی دست تنها فقط با توکل به خدا و تحت رهبری های بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بسیج شدند، با جان و دل از میهن و استقلال آن دفاع کردند و همیشه خاطرات هشت سال دفاع مقدس در ذهن آنها همیشه زنده است.

فیروزی اظهار داشت: برگزاری این مناسبت ها، برپایی هفته دفاع مقدس و یادآوری آن دوران برای انتقال آن مفاهیم و فرهنگ جهاد و شهادت به نسلی است که دفاع مقدس را به خود ندیدند، باید این ارزش ها منتقل شود؛ بنابراین برگزاری این مناسبت ها بخشی مهم از انتقال مفاهیم را بر عهده دارد و رسانه ها نقش محوری در این زمینه دارند.

وی گفت: اینکه در دفاع مقدس ملت ایران چه کاری کرد، رزمندگان ما چگونه دفاع کردند، در مقابل حمایت هایی که از دشمن می شد، ملت ما با ایمان و تحت رهبری امام (ره) در برابر همه ظلم و استکبار ایستاد و یک وجب از خاک میهن ما جدا نشد، همه افتخارات هشت سال دفاع مقدس است و این افتخار باید برای همیشه برای ملت ما بماند و به جوانان منتقل شود.

فیروزی یادآور شد: جوانان ما باید امروز در جریان باشند که چه رشادت هاو ایثارگری هایی در دوران دفاع مقدس انجام شده است، ارزش هایی که باید ادامه پیدا کند و باید ماندگار شود، فرهنگ جبهه و دفاع، فرهنگ شهادت، مایه سربلندی و موفقیت ملت ما است، این ها را باید نسل نو پاس بدارد و د این ارزش ها منتقل شود.

  مجوز ساخت ۱۸ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان صادر شد

وی گفت: امروز هم ما به فرهنگ دفاع مقدس نیاز داریم، امروز هم به نوعی در جنگ هستیم، تحریم های ظالمانه استکبار علیه ملت ما جنگ تمام عیار اقتصادی است، فقط روش آن تغییر کرده است، به جای گلوله، تحریم دارو، غذا است. امروز به جای تحریم توپ و موشک و تجهیزات نظامی، تحریم های تکنولوژی و ابزارها برای زیرساخت های توسعه به میان آمده است.

فیروزی ادامه داد: فقط روش و سبک جنگ تغییر کرده است و مطمئنا همان وحدت، همگرایی، گذشت و فداکاری و ایثار جان و مال در مقابل عظمت و عزت ملت است که ما را دوباره از گردنه های سخت عبور می دهد و سرفرازی ملت را تامین می کند.

وی یادآور شد: برگزاری هفته دفاع مقدس و نمایشگاه امسال با هدف انتقال آن مفاهیم و ارزش ها به خصوص برای نسل جدید می تواند موثر باشد.

فیروزی گفت: در سازمان فنی و حرفه ای نیز در دفاع مقدس حضور داشتیم، بسیاری از همکاران ما هم در خط مقدم و در حوزه لجستیک فعال بودند و حدود یک چهارم سازمان فنی و حرفه ای خانواده ایثارگران دفاع مقدس هستند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)