برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان به روسیه بررسی شد

به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، در این نشست که با همکاری اتاق بازرگانی استان برنامه‌ریزی شد، سعید برخوری ضمن معرفی ظرفیت‌های بخش کشاورزی هفت‌گنج، مهم‌ترین مزیت این منطقه را تولید محصول سالم و خارج از فصل اعلام کرد و گفت: محصولات جنوب زمانی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که بیشتر بخش‌ها و مناطق کشور روسیه در سرما و یخبندان به سر می‌برد.

وی افزود : در حال حاضر صادرات به کشور روسیه صورت می‌گیرد اما میزان این صادرات متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای نیست لذا باید برنامه‌ریزی لازم از طریق اتاق بازرگانی استان و با دعوت از تجار روسی و ایرانی انجام شود.

برخوری تصریح کرد: بسته‌بندی مناسب، حمل و نقل سریع و آسان و آشنایی با استانداردهای کشور روسیه از جمله نکاتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: منطقه جنوب کرمان با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر خود و شرایط اقلیمی خاص توانایی تولید انواع محصولات درخواستی از سوی کشور روسیه را دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مهمترین مشکلات موجود در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه را  معطلی کامیون‌های حمل محصولات کشاورزی در مرز و همچنین نبود قرارداد معتبر بین تولیدکننده و صادرکننده محصولات کشاورزی اعلام کرد.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حال حاضر اجرای برنامه کشاورزی قراردادی را در دستور کار خود داده که در حال کارشناسی و مطالعه است و به محض اجرایی شدن این طرح، کمک بسیار بزرگی به اقتصاد منطقه می‌شود.

سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

  واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی با سرمایه‌گذاری خارجی

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)