برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس زیرسقف " من سلیمانی ام "

به گزارش خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا، وارد باغ موزه دفاع مقدس که می شوی ابهت تانک ها، پهبادها، موشک ها،‌نفربرها و سایرتجهیزات نظامی هر فردی را در حیاط باغ موزه برای مدت طولانی نگه می داشت، صلابت این تجهیزات که همگی  از دستاوردهای متخصصان داخلی در زمینه نظامی و دفاعی است، یک غرور ملی به جان بازدید کننده می انداخت.

درنمایشگاه امسال بعد از گذشتن از کنار این ماشین آلات و دستگاه های نظامی و دفاعی ، وارد بخش دستاوردهای سازمان ها و نهاد های مختلف در دوران هشت دفاع مقدس می شدیم، در بازدید از غرفه های موجود ، ابتدای امر چیزی که نظر هربیننده را به خود جلب می کرد سربندهای رنگی بودکه با نام مزین ائمه از سقف نمایشگاه آویزان شده بود.

سربندهای نارنجی، قرمز و سبزی  و زردی که  با نام یا ابا عبدالله الحسین(ع)، یا اباالفضل العباس(ع)، یا زینب کبری(ص) و نیز با نام لبیک یا خامنه ای و من سلیمانی ام  فضای رنگارنگ و حال و هوای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به نمایشگاه  تداعی کرده است، سربندهای که با نگاه به آنها یاد عملیات های مختلف و صف هایی می افتی که رزمندگان هشت سال ذفاع مقدس پشت سر هم می ایستادند و سربند یکدیگر را می بستند.

در نمایشگاه امسال چیزی که بیش از همه  نظر هر بیننده را به خود جلب کرد اینکه هر گوشه ای را که نظاره می کردی ، چهره حاج قاسم سلیمانی را می دیدی، چهره ای دوست داشتنی  و محبوب دل ها ، هر سازمانی با پوسترحاج  قاسم سلیمانی غرفه خود را مزین کرده بود.

در غرفه مربوط به آموزش و پرورش پوستری از سردار دل ها وجود داشت که بر روی آن نوشته شده بود “درس امروز ، درس شهادت ” حاج قاسم سلیمانی در این روزها که دشمن سعی دارد فرهنگ ایران اسلامی را مورد هجمه قرار دهد ، به جوانان و نوجوانان ایران زمین سرمشق شهادت داد و سرلوحه بسیاری از جوانان شد.

 نمایشگاه امسال محله ای به نام محله  شهید حاج قاسم سلیمانی با معماری اسلامی – ایرانی داشت که  به عنوان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰»بود، این غرفه روزانه نظر بسیاری از بازدید کنندگان را به خود جلب کرده بود.

در این محله غرفه اختراعات جوانان بسیجی به نمایش گذاشته شده بود ، اختراعاتی از قبیل پهپادها، کانترهای مربوط به درمان ناباوری، دستگاه اتوماتیک بازیافت سی دی، دستگاه تشخیص دهنده نشت گاز وجود داشت،در محله «سردار دلها»، نشست‌های اندیشه‌ای دانشجویی با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه با موضوعات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد،جلسات قرآنی حلقه صالحین  از دیگر نشست‌های فکری بود که در این محله برپا شد.

  فعالیت پنهان خانه‌های استیجاری مازندران

در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، چهره سردار قاسم سلیمی در کنار سایر چهره های هشت سال دفاع مقدس از جمله شهیدان همت، باکری، زین الدین ، چمران  که از فرمانده های عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بودند،‌ به چشم می خورد، سردار قاسم سلیمانی در این نمایشگاه و در بین مردم کشور به عنوان سردار مقاومت و در سایر کشورها نیز شناخته شده است و از آن به عنوان  الگویی برای نهضت مقاومت اسلامی یاد می کنند.

اصحاب کریمی معاون هماهنگ‌کننده ستاد راهیان نور کشور درخصوص شخصیت سردار سلیمانی گفت: سردار قاسم سلیمانی، چهره بین المللی مقاومت هستند،یکی از شاخص ترین و بارزترین چهره های انقلابی مبارز زمان انقلاب بودند و بعد از آن در طی ۸ سال دفاع مقدس به عنوان فرمانده لشکر کرمان خدمت کردندو در جبهه ها حضور داشتند ، از سویی چهره ایشان در چهره مقاومت دیده شده است.

وی بیان کرد: به خاطر این مسایل ما باید چهره ایشان را به دنیا بشناسانیم ،هرچند که این چهره، به عنوان چهره مقاومت دیده شده است، به همین خاطرما باید این چهره را به دنیا بشناسانیم ، ما باید با به نمایش گذاشتن گوشه هایی از سبک زندگی حاج قاسم در مقاومت، بتوانیم به جوانان امروزی و نسل چهارم زندگی ایشان را بهتر بشناسانیم ،‌دنیا  باید بداند که ما دست از انتقام حاج قاسم نخواهیم کشید.

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت همزمان با تهران در هشت استان کشور با حضور قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی  از دوم تا یازدهم مهر ماه در باغ موزه دفاع مقدس برپا بود.
معاونت امور فرهنگی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، معاونت امور مطبوعاتی، دبیرخانه شورای فرهنگی و عمومی، امور زنان و  کتابخانه،   نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،   بنیاد بازی‌های یارانه‌ای، خبرگزاری جمهوری اسلامی، سازمان اوقاف و خیریه، ‌ سازمان حج و زیارت، سازمان سینمایی، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و خبرگزاری ایپنا از جمله سازمان‌ها و نهادهایی هستند که در برگزاری این نمایشگاه مشارکت و حضور  داشتند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)