برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صادرکنندگان زعفران ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

به گزارش روز شنبه وزارت جهاد کشاورزی، « روح الله خدارحمی» افزود:انتظار می رود اعطای این تسهیلات بتواند تشویقی برای کشاورزان زعفران کار باشد تا محصول خود را با قیمت بهتری بفروشند و متضرر نشوند.

وی افزود: اکنون فصل برداشت زعفران است و تلاش یک فصل کشاورزان به بازار می‌آید، باید مراقبت شود قیمت این محصول افت نکند و حاصل دسترنج آنها از بین نرود.

مدیرعامل بانک کشاورزی اضافه کرد: امسال در فصل زراعی جدید برنامه ریزی خوبی درباره کشت انجام شده و پیش بینی شده با پرداخت تسهیلات از اجرای الگوی کشت پشتیبانی شود و تسهیلات ارزانی برای خرید ارزان کود پرداخت کنیم که به زودی انجام خواهد شد و مصوبه آن در حال تنظیم و تصویب در هیئت دولت است.

وی ابراز امیدواری کرد، در فصل زراعی جدید، کشاورزان الگوی کشت را بهتر اجرا کنند و محصولات متناسب با برنامه وزارت جهاد و کشاورزی کشت شود تا از مازاد برخی محصولات در بازار جلوگیری به عمل آید.

خدارحمی درباره خرید گندم امسال کشاورزان نیز گفت: امسال یک سال استثنایی برای خرید گندم کشاورزان است و در همه استانها پول گندم به روز و به موقع پرداخت شد و شرکت بازرگانی هم با کمک نظام بانکی توانست به تعهداتش عمل کند.

وی یادآور شد:پیامدهای منفی کرونا در همه بخش‌ها به ویژه در جامعه کشاورزی کشور مشهود است و تلاش می شود به رسته‌هایی از کشاورزان که از کرونا آسیب دیده اند، مانند مرغداران گوشتی برای پرداخت اقساط شان مهلت داده شود و تسهیلات هم به آنها پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: امسال تلاش می شود برای تقسیط مجدد بدهی‌های کشاورزان کمک کنیم به این شیوه که چنانچه قسطی در سر رسید,، امکان پرداخت نداشت، با گرفتن ۱۰ تا ۲۰ درصد و در موارد تولیدی ۷.۵ درصد از بدهی، بقیه بدهی را به سال آینده موکول کنیم تا کشاورزان و تولیدکنندگان بتوانند بر مشکلات کمبود فروش غلبه کنند.

  هفته آتی تکلیف تاریخ برگزاری کنکورهای ارشد و دکتری ۹۹ مشخص می‌شود

به گزارش ایرنا، اطلاعات منتشر شده حاکی است در سال ۱۳۸۵ حدود ۹۶ درصد تولید زعفران در استان‌های خراسان رضوی با ۶۴ درصد و خراسان جنوبی با ۳۱ درصد بوده و در مجموع در ۱۷ استان کشور، زعفران کشت می‌­شد. در سال ۱۳۹۷ حدود ۸۹ درصد زعفران تولیدی مربوط به استان‌های خراسان رضوی با  ۷۴ درصد و خراسان جنوبی با ۱۶ درصد اختصاص داشت.

 تولید استان خراسان رضوی  و جنوبی در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۸۵ به ترتیب ۲.۵ و ۱.۱ درصد افزایش یافته، اما به‌ سبب افزایش گستره تولید از ۱۷ به ۲۹ استان، سهم این دو استان از تولید کل کشور کاهش یافت.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)