برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دولت به دنبال حل مشکلات صادرکنندگان است

به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم‌حسینی» در دیدار با هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ابراز امیدواری کرد تا در سنگر جدید با کمک فعالان اقتصادی بتوان شرایطی به وجود آورد که وضعیت کنونی بهبود یابد.

وی، با اشاره به توانمندی عظیم فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان افزود: براساس سیاست‌های دولت، چشم‌انداز مناسبی را می‌توان برای اقتصاد کشور در نظر داشت و ضمن

 تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری کامل اتاق بازرگانی و وزارت صنعت، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه همراهی لازم را خواهند داشت.

وی افزود: باید برای صادرکنندگان واقعی بخش خصوصی، تمهیدات خاصی به منظور بازگشت ارز صادراتی اندیشید.

همچنین در این جلسه فعالان اقتصادی نسبت به موضوع صادرات و بازگشت ارز صادراتی نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

به گزارش ایرنا، رزم حسینی دو برنامه به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده و در این رابطه گفته بود: برنامه نخست برای وزارت صنعت مبنی بر احکام بالادستی، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه تدوین شده که در شرایط فعلی، امکان اجرای آن کمتر است، البته نه به این معنا که هیچ تلاشی برای تحقق اهداف نکنیم،اما در فرصت کوتاهی که وجود دارد باید اقداماتی انجام دهیم که مسیر برای ما هموار شود.

همچنین وی پیرامون برنامه دوم گفته بود، مردمی بودن اقتصاد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است که فعالان اقتصادی نقش آفرینی گسترده ای در آن دارند.

رزم حسینی با اشاره به هفت سال فعالیت در استان های خراسان رضوی و کرمان و حضور در بخش خصوصی اضافه کرد: بر اساس تجربیات این دوران، کتابی تحت عنوان «قوانین و مقررات مزاحم تولید و سرمایه گذاری» در حوزه مقررات زدایی تدوین شده که در عمل، تشکل ها و فعالان اقتصادی این کتاب را تدوین کرده اند و امیدوارم مجلس شورای اسلامی نیز برای رفع مقررات اضافی و زائد، اقدام فوری انجام دهد.

  ساخت مولکولی پاپیون شکل که تغییر رنگ می‌دهد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)