برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فارس برای میزبانی کنوانسیون جهانی صلح و گردشگری اعلام آمادگی کرد

سید مجتبی علوی که به عنوان نماینده فارس در وبینار (همایش برپایه وب در فضای مجازی) بین‌المللی “گردشگری برای صلح و دوستی” سخن می‌گفت، ابراز داشت: فارس با برخورداری از ظرفیت‌های کم‌نظیر و شایان توجه از جمله بهره مندی از ۱۱ اثر ثبت جهانی و سه هزار اثر ثبت ملی که برخی از آن ها جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری دارند، می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح و کارآمد و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های روز دنیا به مخاطبان و گردشگران سراسر جهان شناسانده شود.

مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس درباره گردشگری صلح و توسعه مهر و دوستی از این رهگذر، ابراز کرد: اهمیت‌دادن به نقش بارز ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی و همچنین نقش شایسته آثار هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در پیشبرد اهداف صنعت گردشگری اهمیتی ویژه دارد که ترویج صلح و مهربانی بین ملت‌ها از مصادیق این رویکرد خواهد بود.

وی خطاب به نمایندگان ملت ها درخصوص آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی کنوانسیون جهانی صلح، گفت: ایران پرچمدار و نماد صلح جهانی در طول تاریخ بوده است و آغوش خود را برای حفظ و استمرار این مفهوم گسترده است.

نماینده فارس، این استان را پیشتاز گردشگری صلح دانست و اظهار کرد: از استانی صحبت می‌کنیم که با پهناوری و پیشینه تاریخی، مذهبی و فرهنگی بسیار ارزشمنش و مهد ادیبانی صلحجو و پرآوازه همچون سعدی و حافظ است که همواره در مسیر صلح پیشتاز بوده‌اند.

او در رابطه با همزیستی پیروان ادیان الهی، گفت: تنوع اقوام در شیراز که وجود کوچه ادیان شاهدی بر این مدعاست، اثبات می‌کند که این شهر می‌تواند در ابداع گردشگری صلح پیشقدم باشد و از همین رو با همه داشته‌هایش، این بار صلح را با فرهنگ و هنر آمیخته و از ملت‌ها برای پرورش آن دعوت می‌کند.

  جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش ایرنا، وبینار  بین‌المللی گردشگری برای صلح و دوستی یکشنبه با حضور برخی مسئولان و فعالان صنعت گردشگری از جمله رایزنان فرهنگی ایران و هند برگزار شد و در آن درباره صنایع دستی، هنر و گردشگری صلح با راهکارهای معرفی ظرفیت‌های شیراز و استان فارس به گردشگران و فعالان حوزه گردشگری سخن رفت.

در این وبینار به مهمترین راهکارهای معرفی و شناساندن جاذبه‌های تاریخی و مذهبی،گردشگری، شهر شیراز و استان فارس به مخاطبان به منظور جذب گردشگر از طریق فضای مجازی تبادل نظر و گفت و گو شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)