برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات عالی تجدیدنظر وزارت علوم انتخاب شدند

به گزارش شامگاه سه شنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۸۲۷ این شورا به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات این جلسه اظهار داشت: گزارش پیشرفت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این جلسه ارائه شد که پیشرفت قابل توجهی از اجرایی شدن این سند را نشان می دهد.
«سعید رضا عاملی»  گفت: اهداف سطوح مختلف آموزش و پرورش و نحوه اجرایی سازی آن به اعضای جلسه ارائه و مقرر شد برنامه اجرایی سازی راهبردهای ۲۷ گانه در این زمینه ارائه شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تصویب اساسنامه سازمان مدارس استعدادهای درخشان در جلسات گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، از تایید انتخاب چهار نفر از اعضای معرفی شده برای عضویت در هیأت امنای این سازمان خبر داد.
وی همچنین با اشاره به ارائه گزارش ستاد زیست فناوری در این جلسه بیان کرد: بر این اساس مقرر شد سند زیست فناوری پس از سه ماه برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

وزیر آموزش و پرورش نیز در حاشیه جلسه این شورا با اشاره به ارائه گزارش اجرایی شدن سند تحول بنیادین در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش تربیت یک نسل با ویژگی های کارآمد است که همه این اهداف در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شد.
«محسن حاجی میرزایی» افزود: با تحقق آن، آموزش و پرورش از حافظه پروری به خلاقیت پروری انتقال پیدا می کند.
وی اظهار کرد: مهمترین موضوع در این زمینه برنامه درسی است که باید اهداف آن را دنبال کرد که این اهداف در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.
حاجی میرزایی ادامه داد: در هر یک از این دوره های مصوب برنامه درسی کسب شایستگی ها مورد توجه است که دانش آموزان برای رسیدن به آن توانمند شوند.

  مقالات مشترک‌ دانشگاه‌ها و استادان ایرانی با دیگر کشورها افزایش یافته است

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)