برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مکان های بکر کیش را بشناسید

اگر قصد سفر به این جزیره خارق‌العاده را دارید، درادامه با ما همراه باشید تا با برخی از مکان‌های بکر و روشی برای خرید بلیط ارزان کیش آشنا شوید.

جزیره کیش از گذشته تا الان انتخاب خوبی برای کسانی به‌حساب می‌آمده که قصد ایران‌گردی داشتند. در این جزیره تعداد زیادی آثار تاریخی و گردشگری مانند شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز، خانه اعیانی و… واقع شده است که درادامه به معرفی سه مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

خانه اعیانی

یکی از مناطق پرگردشگر کیش خانه اعیانی این جزیره است. این خانه شهرت زیادی ندارد و کم‌تر کسی آن را می‌شناسد، به‌همین دلیل است که این مکان از بکرترین مناطق کیش به‌حساب می‌آید. خیابان‌های کیش با ساختمان‌های مدرن پر شده است و پس از رفتن به خانه اعیانی می‌توانید حس خاص و تازه‌ای را تجربه کنید. طبق نظر محققان زمان ساخت این خانه به دوران حکومت ایلخانیان بازمی‌گردد و از بناهای قدیمی با بافت خشت در ایران است. اگر تجربه سفر به یزد و بازدید از خانه‌های قدیمی این شهر را داشته باشید، پس از بازدید از خانه اعیانی به شباهت بسیار زیاد بین آن‌ها پی می‌برید که بیانگر معماری اصیل ایرانی است. داخل این خانه با کاشی‌های ستاره‌ای تزیین شده که در دوران ایلخانیان از راه جزیره کیش به ایران وارد شده‌اند. نمونه این کاشی‌ها را می‌توان در تخت سلیمان مشاهده کرد. از سمت شمال جزیره کیش پس از طی مسافتی ۱۰ کیلومتری می‌توانید به این خانه قدیمی و زیبا برسید و از آن دیدن کنید. خانه اعیانی در شهر باستانی کیش قرار دارد که درادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

شهر باستانی حریره

یکی از اصلی‌ترین مستنداتی که قدمت کیش را ثابت می‌کند، شهر باستانی حریره است. کیش از سال‌های گذشته تاکنون بسیار توسعه پیدا کرده؛ اما با رسیدن به شهر حریره، گذشته جزیره کیش به‌طورکامل برای شما قابل‌نمایش خواهد بود. اطلاعاتی که در این شهر وجود دارد، مشخص کرده که شهر حریره در گذشته شهری شلوغ و پرهیاهو بوده است. باستان‌شناسان قدمت سازه‌های درون این شهر را مربوط‌ سال ۱۰۰۰ سال قبل می‌دانند. از شش قرن پیش شهر حریره متروکه و خالی از سکنه شد. اسم این شهر در کتاب گلستان سعدی نیز آمده است. شما پس از اقامت در شهر کیش می‌توانید با طی مسافت کوتاه ۱۰ کیلومتری از این شهر باستانی بازدید کنید. در مسیر این منطقه تعدادی از آثار باستانی کیش قرار دارد. به‌طورمثال شهر زیرزمینی کاریز در فاصله ۳.۵ کیلومتری با این شهر قرار گرفته است و گردشگران می‌توانند به‌سادگی از این منطقه نیز دیدن کنند. درخت سبز نیز که از قدیمی‌ترین درختان ایران به‌حساب می‌آید، نزدیکی شهر باستانی حریره واقع شده است. پلاژ بانوان، مراکز خرید، کلوپ دریایی و ساحل جزیره کیش از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این منطقه محسوب می‌شوند.

  نگرانی کشاورزان ابرکوهی از افزایش قیمت کودشیمیایی

درخت سبز

درخت سبز که جزو درختان لور است، از کهن‌ترین درختان ایران محسوب می‌شود. شاخه‌های این درخت به‌مرور زمان به‌سمت زمین می‌آیند و قسمتی از تنه درخت می‌شوند. طبق نظر محققان درخت سبز کیش قدمتی ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله دارد. این درختان در دوره ایلخانیان و تیموری به جزیره‌های کیش و قشم از هند یا چین وارد شده‌اند و در بسیاری از دیگر مناطق این جزیره نیز آثار آن به‌چشم می‌خورد. اگر درطول سفر به کیش قصد بازدید از درخت سبز را داشتید، باید به میدان حریره و انتهای خیابان درخت سبز بروید. یکی‌دیگر از ویژگی‌های محل قرارگیری این درخت، نزدیکی آن به دیگر جاذبه‌های گردشگری این جزیره مانند شهر باستانی حریره و آب انبار سنتی کیش است که دسترسی آسان برای رسیدن به دیگر جاذبه‌های مهم گردشگری این جزیره را فراهم می‌کند.

بهترین روش برای رزرو خرید بلیط چارتر کیش

شرکت‌های زیادی در ایران برای ارائه خدمات غیرحضوری آغاز به‌کار کرده‌اند که باسابقه‌ترین آن‌ها شرکت علی بابا است. این شرکت سال ۱۳۹۳ تاسیس شد و ابتدا به فروش بلیط پرداخت. اما درحال‌حاضر با افزایش تقاضا، این شرکت خدمات رزرو هتل کیش و تور را نیز دراختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. اگر قصد سفر به کیش، اطلاع  از قیمت و خریط تور کیش را دارید به سایت علی بابا مراجعه کنید.

افراد زیادی کیش را به‌عنوان مهم‌ترین منطقه برای ایران‌گردی انتخاب می‌کنند. در این مطلب به معرفی سه مورد از مکان‌های بکر این جزیره پرداختیم و بهترین روش برای رزرو بلیط ارزان کیش را شرح دادیم که با مطالعه آن‌ها می‌توانید سفری راحت‌تر تجربه کنید. اگر تاکنون تجربه خرید بلیط چارترکیش از علی بابا و بازدید از این جزیره را داشته‌اید، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)