برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۸۰ هزار کارنامه سلامت روان از دانشجویان تهیه شد

منصوره سادات صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: تهیه کارنامه سلامت روان و جسم تا ۱۵ آبان ماه برای دانشجویان شاغل به تحصیل ادامه دارد و تهیه این کارنامه برای نودانشجویان از ۱۵ آبان آغاز می شود.

وی با ارائه آماری از تهیه کارنامه سلامت روان و جسم برای دانشجویان، گفت: تاکنون حدود ۸۰ هزار دانشجو کارنامه سلامت روان و ۶۰ هزار دانشجو کارنامه سلامت جسم تکمیل کردند.

صادقی با بیان اینکه کارنامه مذکور توسط مراکز مشاوره دانشجویی و مراکز بهداشت و درمان اجرا می شود افزود: با سوالات متفاوتی که در حیطه سلامت روانی و جسمانی در این کارنامه وجود دارد، خودآگاهی مناسبی در دانشجویان نسب به وضعیت شان ایجاد می شود.

وی تکمیل این کارنامه را در سال تحصیلی جاری متفاوت تر اعلام کرد و توضیح داد: امسال این کارنامه با طرح مسائل مربوط به کرونا متفاوت تر شده است.

صادقی با یادآوری آغاز هفته سلامت روان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی،‌تاکید کرد که با وجود تعطیلی دانشگاه ها، فعالیت های این مراکز در این زمینه محدود نشده است.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، برپایی پویش های دانشجویی سلامت روان برای همه، برگزاری کارگاه های آنلاین کشوری، منطقه ای و دانشگاهی و نیز مسابقات متنوع در زمینه ارتقای سلامت روان را از جمله فعالیت های مراکز مشاوره دانشجویی در این ایام برشمرد.

به گزارش ایرنا، دهم اکتبر برابر با ۱۹ مهر از طرف سازمان جهانی بهداشت روز جهانی سلامت روان اعلام و شعار امسال آن “سلامت روان برای همه: سرمایه گذاری بیشتر – دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا” تعیین شده است. در ایران نیز با هدف توجه بیشتر مردم و مسوولان به مسائل مرتبط با سلامت و بهداشت روان، یک هفته (از هجدهم تا ۲۴ مهر ماه) به عنوان هفته سلامت روان نامگذاری شده است.

  پیش بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)