برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

راه‌اندازی مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد نماد همکاری دولت، صنعت و دانشگاه

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، عباس زارعی هنزکی روز چهارشنبه در وبینار اولین رویداد از سلسله رویدادهای استارتاپ ایونت مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد که با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و مجتمع فولاد مبارکه برگزار شد، افزود: تحول دیجیتال از سال ۲۰۱۲ دنیا را فرا گرفته است و همه در این عرصه برنامه ریزی می کنند، ایران نیز برای رشد صنایع کشور مجبور به حرکت در این زمینه است.

وی یادآور شد: فولاد مبارکه به عنوان پیشروترین صنایع کشور با نگاه توسعه ای به کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه تهران در ابتدای سال، راه اندازی مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد را کلید زد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: این مرکز در زمینی به مساحت هزار و ۴۰۰ متر مربع  در کنار دانشگاه تهران به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور و در فضای پارک علم و فناوری این دانشگاه در حال تاسیس است، اتفاقی که در صنعت باید می افتاد تا زنجیره ارزشی صنعت فولاد  را کامل کند.

زارعی هنزکی ادامه داد: نگاه توسعه ای برای حل چالش های صنعت فولاد ما را برای راه اندازی مرکز تحول دیجیتال فولاد بیش از پیش ترغیب می کند، اتفاقی که در رویداد امروز می افتد در نوع خود بی نظیر است چرا که می تواند محتوا ساز و برای صنعت دیجیتال یک راهبر باشد.

وی ابراز امیدواری کرد در رویداد امروز برای چالش هایی که در صنعت فولاد وجود دارد و ارایه می شود، با کمک استارتاپ ها و ایده پردازان راه حل پیدا کنیم.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یادآور شد: در تمام زنجیره ارزشی فولاد از جایی که معدن با سامانه اطلاعات جغرافیایی شناسایی می شود تا جایی که به دست مشتری می رسد و نظر مشتری را در خصوص ارایه خدمات می گیریم، همه در زنجیره ارزشی دیجیتال است،  تحول دیجیتال در تمام زنجیره ارزشی هم به عنوان توانمندساز و هم به عنوان جایگاهی که فولاد را در مسیر رشد و توسعه جهانی خود قرار می دهد، دیده شده است.

  شرکت‌های دانش‌بنیان از لیزینگ صادراتی بهره‌مند می‌شوند

به گزارش ایرنا، فعالیت مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد  با کاربری استارتاپ استودیو تحول دیجیتال در صنعت فولاد برای استقرار هسته های نوآور و شرکت های فناور برنامه ریزی شده است و در خرداد ماه امسال کلنگ آن به زمین زده شد.

با توجه به بررسی ها و مطالعات انجام شده در شرکت فولاد مبارکه و امضا تفاهم نامه همکاری فیمابین این شرکت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دی ۱۳۹۷، این مرکز به عنوان یکی از سه حوزه اصلی و استراتژیک شناسایی شده حوزه تحول دیجیتال است.
در حاشیه جشنواره صنعت فولاد در دی ۹۷ فیمابین شرکت فولاد مبارکه، دانشگاه تهران و ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه ای به امضا رسید و براساس آن طراحی، ساخت و تجهیز فضای مرکز نوآوری در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران صورت گرفت.
براساس مفاهیم و اصول تعریف شده برای مراکز نوآوری در مقیاس جهانی طراحی، احداث و تجهیز خواهد شد، همچنین  ساختار مدیریتی، حاکمیتی و مالکیت مرکز نوآوری نیز طراحی شده است.
راه اندازی و جذب شرکت ها و استارت آپ ها مطابق نقشه راه مصوب کمیته راهبری، راه اندازی مرکز براساس برنامه های تعریف شده در این طرح انجام می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)