برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۲۷۱ واحد نیمه‌فعال بخش کشاورزی در استان تهران فعال شد

مصطفی جلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر، افزود: در راستای تحقق تولید و تلاش در جهت فعال‌سازی واحدهای غیرفعال یا نیمه فعال بخش کشاورزی از ابتدای سال نیز تاکنون ۲۸ واحد نیمه‌فعال یا غیرفعال به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: در سال گذشته نیز با هدف رونق تولید ۲۴۳ واحد راکد تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی در استان تهران به چرخه تولید بازگشت.

معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: با فعال شدن این واحدها که بیشتر در حوزه دام و صنایع بود افراد زیادی به کار گرفته شدند و همچنین ظرفیت صنایع کشاورزی و میزان تولیدات استان تهران افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش تولید محصولات کشاورزی، این واحدهای غیرفعال یا نیمه‌فعال در سطح استان فعال شده و تا پایان امسال نیز تلاش می‌کنیم تعدادی دیگر از این واحدهای تولیدی فعال شوند.

۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد

جلیلی در ادامه از پرداخت ۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان تهران خبر داد و گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، ۱۸۶ میلیارد و ۵۷۸ میلیون تومان به ۱۶۳ طرح کشاورزی در سطح استان اختصاص یافت.

وی تاکید کرد: این تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه پرداخت شده که شامل ۱۴۹ میلیارد تومان برای اجرای طرح گلخانه و قارچ و همچنین ۴۶ میلیارد تومان در بخش دام و طیور و صنایع تبدیلی است.

استان تهران ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی فعال دارد که بیش از ۵۰ هزار بهره‌بردار در این اراضی مشغول کار و تولید هستند.

  بازدید معاون رئیس جمهوری از نمایشگاه محصولات فناورانه دانشگاه آزاد گیلان

این استان در احداث گلخانه‌های مدرن و تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم نوین آبیاری رتبه نخست کشور را دارد.

سیب، قارچ خوراکی، گیلاس، هلو، شلیل و گل شاخه بریده، مهمترین تولیدات کشاورزی استان تهران است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)