برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی

به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «بابک دین‌پرست» با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با اعضای هیات دولت در دوم شهریور ماه و تاکید معظم‌له بر ضرورت تشکیل کارگروهی شبانه‌روزی به منظور برطرف کردن موانع تولید، افزود: با توجه به الزام‌های قانونی، فرامین و دستورات صادره و در راستای اجرای حکم صادره از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، امروز در بخشنامه‌ای که به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده، باید حداکثر در مدت ۱۰ روز نسبت به راه‌اندازی مرکز مذکور اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقهای وزیر کشور گفت: در این ابلاغیه که رونوشت آن برای اعضای ستاد ارسال‌ شده، بر ضرورت تعیین و معرفی نمایندگان خود به مراکز مذکور در سطح ملی و استانی تاکید شده است.

وی در تشریح برخی از وظایف و چگونگی کار مرکز اظهارداشت: در شرایط حساس کنونی و در سالی که از سوی رهبری به «جهش تولید» مزین شده و همچنین تاکیدات جدی رییس جمهوری برای اهتمام ویژه همه دستگاه‌های اجرایی کشور، به منظور رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی، بی تردید یکی از مهمترین الزام‌ها و ضرورت‌ها در جهت تحقق موارد ذکر شده، اجرای دقیق ماده ۶۱ قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، با هدف حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، به‌ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام، تامین مالی، تعیین‌تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی و معادن و رفع موانع صادراتی است.

وی ادامه‌داد: در همین پیوند، با توجه به فرمایشات موکد رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری اعضای محترم هیات دولت با معظم‌له در دوم شهریور ماه امسال مبنی بر «ضرورت تشکیل کارگروهی شبانه‌روزی به منظور برطرف کردن موانع تولید» مقرر است مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری، با قید فوریت و حداکثر در مدت دو هفته راه‌اندازی شود.

  ردگیری و جانمایی پشه‌های موذی با یک دستگاه جدید

دین‌پرست در تشریح برخی از مهمترین ویژگی‌های این مرکز گفت: به تناسب اختیارات و مسوولیت‌های مصرح در ماده (۶۱) قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و آیین‌نامه اجرایی ماده قانونی مذکور، مرکز موصوف در سازمان صنعت، معدن و تجارت مستقر و تحت مدیریت رییس م سازمان مذکور و با نظارت روسای کارگروه‌های استانی، فعالیت خواهد کرد.

وی بیان‌داشت: نظر به اینکه در اجرای تبصره ذیل ماده (۶۱) قانون موصوف، دستگاه های عضو، ستاد و کارگروه‌های مذکور و دبیرخانه‌های مورد نیاز آنها، باید از امکانات و نیروی انسانی موجود در دستگاه‌های اجرایی و اعضای ذی‌ربط استفاده کرده و به هیچ عنوان تشکیلات جدیدی ایجاد نکنند.

این مقام مسوول اضافه‌کرد: مرکز مورد اشاره به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد، بدین شرح که نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه موظفند همه روزه از ساعت هشت تا ۲۰ هر روز، در محل مرکز مستقر باشند. از ساعت ۲۰ تا هشت صبح و همچنین برای روزهای تعطیل نیز شیفت مطلعی، پاسخ‌گوی تلفنی متقاضیان و انعکاس موضوع به مسوولان ذی‌ربط خواهد بود.

به گفته وی، سامانه ویژه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به صورت آزمایشی در ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نصب شده، تا هفته آینده نهایی‌سازی شده و عملیات اجرایی مرکز مورد نظر را پشتیبانی خواهد کرد.

دین‌پرست تاکیدکرد: اولویت بررسی و حل‌وفصل مشکلات واحدهای تولیدی، به ترتیب با دستگاه اجرایی مرتبط در سطوح استانی و سپس ملی و در گام بعدی، با کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها خواهد بود، فقط در موارد خاص، آن هم با ذکر دقیق دلایل عدم توفیق دستگاه اجرایی مسوول درسطح استان و همچنین کارگروه‌های استانی، برای حل‌وفصل مشکلات واحد تولیدی، مراتب برای بررسی و حل‌وفصل نهایی مشکلات واحدهای مشمول، به دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارسال خواهد شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)