برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ایرلاین‌ها با وجود مخالفت‌ها، قیمت بلیت را افزایش دادند

 حرمت الله رفیعی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: با وجود مخالفت‌های گسترده وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حتی سازمان هواپیمایی کشور داشت، ایرلاین ها نرخ پروازها را افزایش دادند. این افزایش قیمت از سوی ایرلاین‌ها اصلاً به نفع گردشگری کشور نیست.

وی ادامه داد: ایرلاین‌ها افزایش قیمت دلار را دلیل افزایش نرخ بلیت پروازهای اعلام کردند در حالیکه هزینه های آنها به ریال است. آنها هزینه کارکنانشان را با ریال پرداخت می‌کند و دیگر هزینه ها از جمله سوخت را با قیمت ریال محاسبه می کنند و در صورت نیاز به تعمیر و خرید هواپیما از دولت وام کم بهره می گیرند.

رفیعی گفت: در چند روز گذشته شاهد کاهش نرخ دلار بودیم ولی ایرلاین ها به این موضوع توجه نکردند و همچنان بر تصمیم شان مبنی بر افزایش قیمت بلیت‌های پروازهای داخلی پافشاری کردند. حتی برخی شرکت های هواپیمایی به آژانس ها اعلام کردند که اگر نرخ‌های جدید را اعمال نکنند سیستم فروش آنها را قطع می کنند.

پذیرش گردشگر در ایام کرونا با مدل ترکیه‌ای‌ها

وی که اکنون به همراه وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در ترکیه برای برقراری دوباره سفرها بین ایران و ترکیه و تقویت آن در شرایط شیوع ویروس کرونا به سر می برد، گفت: ترکیه در این ماه‌ها با وجود ادامه شیوع ویروس کرونا مرزها را باز و گردشگری را برقرار کرده است. البته نه این‌که شرایط عادی شده باشد، اما سفر در این کشور رونق دارد و چرخه اقتصادی گردشگری به حرکت درآمده است.

مهم است بدانیم ترکیه از چه راه‌حل‌هایی برای این  ایجاد شرایط استفاده کرده، قرار است در این راستا علی اصغر مونسان، وزیر میراث‌،رهنگی با وزیر گردشگری ترکیه دیداری داشته باشد.

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران فعلا قرار نیست از شر کرونا راحت شویم، بنابراین باید آموزش ببینیم چگونه با این شرایط به زندگی عادی خود برگردیم و در این راستا می توان از تجارب ترکیه استفاده کرد.

  مشاور وزیر: بزودی حجم زیادی نهاده‌های صنعت دام و طیور به بازار تزریق می‌شود

وی افزود: درست است که میزان گردشگر به میزان قبل از شیوع کرونا در ترکیه نیست. اما امروز شاهد هستیم که گردشگری در ترکیه جریان دارد و مسافرانی از روسیه و اروپا و آمریکا به ترکیه سفر می کنند.

رفیعی سپس با اشاره به دیداری که در نخستین روز از سفر هیئت ایرانی با اتاق بازرگانی، معاون استانداری و شهردار وان صورت گرفته است، درباره تمایل ترکیه‌ای‌ها برای تقویت روابط گردشگری با ایران، گفت: ترک‌ها از مسدود بودن مرز ایران به روی گردشگران گله‌مند هستند، آن‌ها به تعاملات دوسویه گردشگری با ایران تمایل دارند.

وی درباره دیدارها با مسئولان اتاق بازرگانی، معاون استانداری و شهردار وان گفت: از ما خواسته شد این مطالبه را به دولت ایران انتقال دهیم تا درباره بازگشایی مرزهای زمینی روی گردشگران و مسافران تصمیم بگیرند.

رفیعی یکی دیگر از مسائل مطرح شده را اختصاص زمین رایگان به بخش خصوصی ایران برای ساخت هتل در ترکیه اعلام کرد و افزود: همانند بسیاری عراقی ها که اقدام به ساخت هتل در ایران کردند و از عواید آن استفاده می کنند، ما نیز می توانیم هتل در ترکیه بسیازیم تا بخشی از گردشگران ایرانی که به این کشور می آیند در آن اقامت کنند و سود آن به کشور خودمان بازگردد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)