برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فعالیت ۲۳ کارگزاری برای توسعه بازار دانش بنیان‌ها در خارج از کشور

مهدی قلعه نوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: ۲۳ کارگزار برون مرزی درحال حاضر در اروپا، شرق آفریقا و کشورهای همسایه در حوزه های فناوری اطلاعات، سلول های بنیادین، انرژی های تجدید پذیر و سایر حوزه ها فعال هستند.

وی ادامه داد: با توجه به این که ایران در عرصه بین الملل  شرایط خاصی دارد ما مجبوریم در حوزه روش های صادارتی، متنوع سازی کنیم و به همین دلیل روش های خاص را دنبال می کنیم.

وی یکی از این روش ها را استفاده از کارگزاران برون مرزی برای توسعه فعالیت و بازار شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و یادآور شد: در این روش از ایرانیان که سال ها در خارج از کشور زندگی می کنند به عنوان کارگزار انتخاب شده و تسهیلاتی به آنها ارایه می شود، همچنین حمایت های لازم در این زمینه صورت می گیرد و این کارگزاران را به شرکت های دانش بنیان ایرانی متصل می کنیم.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این کارگزاران برون مرزی، وظیفه شریک یابی، مطالعه بازار، یافتن مشتری و خدماتی که شرکت های دانش بنیان در خارج از کشور از قبیل ثبت برند، دریافت استاندارد نیاز دارند را  انجام می دهند.

آموزش ایرانیان خارج از کشور در شرکت های دانش بنیان

قلعه نوی با بیان این که یک مدل دیگر نیز برای کمک به بازار شرکت های دانش بنیان طراحی کرده ایم، گفت در این مدل، ایرانیان خارج از کشور که علاقه مند به فعالیت در زمینه توسعه بازار دانش بنیان ها هستند، جذب می شوند.

  انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد آغاز شد

وی توضیح داد: این ایرانیان ۲ ماه در تهران در شرکت های دانش بنیان آموزش می بینند و سپس به کشور محل اقامت خود بازمی گردند و به مدت ۹ ماه در کشور محل زندگی خود برای شرکت های دانش بنیان ایرانی بازاریابی و همکاری می کنند.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مدل نیز از شرکت های دانش بنیان ایرانی حمایت های لازم را می کند تا ایرانیان خارج از کشور به صادارت شرکت های دانش بنیان کمک کنند.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهارداشت: ما در فراخوان هایی که به وسیله نمایندگان و کارگزاران برون مرزی منتشر می کنیم از ایرانیان خارج از کشو و دانشجویان خارجی که در ایران هستند، دعوت کردیم تا در این زمینه آموزش ببینند و بعد نماینده شرکت دانش بنیان در کشور خودشان شوند.

قلعه نوی از برگزاری دور اول این مدل خبر داد و افزود: در این دوه ۱۲ نفر داوطلب به ایران سفر کرده و هر کدام از آنها در ۲ شرکت دانش بنیان آموزش های لازم را گذراندند و پس از آن برای ۹ ماه نماینده شرکت دانش بنیان در کشور خودشان شدند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)