برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پیوستن به معاهده جنوبگان و پژوهش در قطب جنوب برای ایران ضروریست

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بهروز ابطحی در یازدهمین نشست (مجازی) معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد شباهت‌ها و تفاوت‌های فعالیت‌های بین‌المللی میان پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها را مد نظر قرار داده و اظهار داشت: پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی از نظر فعالیت‌های بین‌المللی، علاوه بر وظایف پژوهشی وظایف حاکمیتی در نهادهای بین‌المللی نیز دارد.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش بین‌المللی اقیانوس‌شناسی در شهریور ۹۹ تصریح کرد: در این همایش بین‌المللی که به صورت مجازی برگزار شد ۴۰۰ نفر از بیش از ۱۵ کشور؛ از جمله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، شبه قاره هند، استرالیا، اقیانوسیه و کانادا شرکت داشتند.

ابطحی افزود: در کارگاه‌های حاشیه این همایش افراد از بیش از ۱۲ کشور حضور داشتند و ۱۲۰ مقاله ارائه شد  ۷۰ مقاله به صورت سخنرانی بود که در پلتفرم آپارات بارگذاری شده و در دسترس همگان قرار دارد.

 ابطحی از حوزه دیگر فعالیت پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در دریای خزر نیز سخن گفت و افزود : برنامه‌ای به مناسبت روز دریای خزر داریم و به‌نمایندگی از دولت فعالیت‌های خاصی در حوزه دریای خزر داریم.

به‌روزرسانی پرتال پذیرش دانشجویان مجازی علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های ایران

همچنین قاسم برید لقمانی رئیس دانشگاه یزد نیز در ادامه این نشست از به‌روزرسانی پرتال پذیرش دانشجویان مجازی علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های ایران خبر داد.

وی با اشاره به مشکل بودن فعالیت‌ها در دوران کرونا و مشکلات دانشجویان خارجی، اظهار داشت: باید بتوانیم مشکلات جذب دانشجوی خارجی در ایران را رفع کنیم.

 برید لقمانی درخصوص دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه یزد بیان کرد: حدود سه‌چهارم دانشجویان خارجی در دوران کرونا به کشورهای خودشان بازگشته‌اند؛ از این رو مجبور بودیم که آموزش مجازی را راه‌اندازی کنیم. برخی از دانشجویان نیز همچنان در دانشگاه حضور دارند که تلاش کردیم شرایط آنها را نیز برای ادامه تحصیل مهیا کنیم.

  پرتاب پنجمین مجموعه ماهواره‌های استارلینک بار دیگر به تعویق افتاد

رئیس دانشگاه یزد افزود: توانستیم با توجه به ایجاد دفتر کنسولی در دانشگاه که از سال ۱۳۹۷ افتتاح شده بود، به این دانشجویان خدمات کنسولی نیز ارائه دهیم.

وی در ادامه ارائه کمک‌های مالی به این دانشجویان و غربال پزشکی آنها به صورت هر دو هفته یک بار را توضیح داد.

 برید لقمانی درباره جذب دانشجویان خارجی در سال جاری نیز گفت: امسال فرآیند جذب دانشجویان دانشگاه به موقع انجام شده است و شروع تحصیل نیز از آبان ماه همزمان با دیگر دانشجویان است.

وی در حوزه دانشجویان ایرانی، به الکترونیکی کردن کلیه فرآیندهای تایید و ارسال مدارک دانشجویان، اجرای شدن تبادل دانشجویان با دانشجویان ورمز آلمان به صورت مجازی و نهایی شدن قرارداد تبادل دانشجو با دانشگاه پسکارا ایتالیا اشاره کرد.

برید لقمانی به توانمندسازی کارکنان و اعضای هیات علمی پرداخت و به طرح آموزش زبان انگلیسی کارکنان دانشگاه در سطوح مختلف با توجه به زیرساخت آموزش مجازی ایجاد شده اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری ماهانه ۷ وبینار در معرفی فرصت‌های پژوهشی و پذیرفته شدن ۲ طرح از دانشگاه یزد در طرح اراسموس پلاس اشاره کرد.

 برید لقمانی با اشاره به برگزاری نشست مشورتی پیرامون همکاری آتی علمی ایران و مجارستان با حضور نمایندگانی از ایران و مجارستان در ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ از انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری مابین دانشگاه‌های عضو خانه راهبری و دانشگاه‌های عضو کنفرانس روسای دانشگاه‌های ایران خبر داد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)