برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فعالیت حدود ۵۰ شرکت فناور در دانشگاه علوم پزشکی ایران

دکتر امید پورنیک روز چهارشنبه در حاشیه رویداد نانو فناوری سلامت، شیلات نوین و ارزش افزوده در جمع خبرنگاران افزود: برخی از این محصولات وارد چرخه مصرف شده و برخی از آن‌ها در حال کسب مجوز هستند.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران در این حوزه توانسته است ارزش‌های زیادی را خلق کند و محصولات مختلفی را ایجاد کنند.
پورنیک بیان داشت: ما در شروع راه هستیم، هرچند تابحال هم موفقیت‌هایی داشتیم اما به آینده بیشتر از گذشته نگاه می‌کنیم و امیدواریم در آینده تبلور این حرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را بیشتر مشاهده کنیم.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران چند سالی است که در راه تبدیل شدن به دانشگاه‌های ارزش آفرین قدم‌های خوبی برداشته و سعی داریم که از دانشگاه های نسل نوین باشیم و در کنار آموزش و پژوهش به موضوع خلق ارزش و حل مشکلات جامعه هم مبادرت ورزیم.
پورنیک گفت: به همین دلیل با برخی فعالان حوزه شیلات در کنار هم قرار گرفتیم و با هم رویدادی را برگزار کردیم تا با نگاه دقیق به مشکلات این حوزه پرداخته و راه حل برای آنان پیدا کنیم.
وی اظهار داشت: سعی کردیم نسل جوان را برای حل این مشکلات ترغیب کنیم و آن‌ها را تبدیل به واحدهای فناور نماییم. در نهایت این جوانان با انگیزه با ایجاد محصولات دانش بنیان، بتوانند بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کنند.
وی با اشاره به اینکه ما به نسل جوان خودمان باور داریم، گفت: اعتقاد داریم که می توانیم مشکلات خودمان را برطرف کنیم و موجب سازندگی و رشد، توسعه و تعالی کشور شویم.

  امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت صنایع‌دستی با ستاد بازسازی عتبات

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)