برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در صادرات عصاره زعفران ایرانی

علی اصغر ساعدی مدیر این شرکت روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، از صادرات جدید عصاره زعفران به کشورهای آلمان، سوئیس، فرانسه و کانادا خبر داد و افزود: خوشبختانه طی سلسله ارتباطاتی که با طرف تجاری خود در نیوزیلند داشتیم، سرانجام عصاره زعفران تولید شده مورد تایید قرار گرفته و به این کشور نیز ارسال شد.

وی می گوید: عصاره صادر شده به کشور نیوزیلند در صنعت نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد و در قالب آب طعم دار زعفرانی تولید و عرضه می شود.

این فعال دانش بنیان حوزه گیاهان دارویی در خصوص مشخصات عصاره زعفران این شرکت اعلام کرد: عصاره زعفران تولید شده در شرکت دانش بنیان دارویی حاصل چندین سال تلاش همکاران این شرکت بوده و استاندارد شده بر اساس سافرانال است و در کیفیت های مختلفی جهت استفاده در محصولات دارویی، بهداشتی و غذایی کاربرد دارد.

به گفته وی، عصاره زعفران تا سال ۱۳۹۰ از کشور فرانسه وارد ایران می شد که در عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری، تولید آن در ایران در سال های گذشته نه تنها نیاز شرکت های ایرانی را برآورده کرده بلکه به مرحله صادرات نیز رسیده است.

ساعدی همچنین با اشاره به نحوه استفاده کشورهای واردکننده زعفران فرآوری شده ایرانی بیان کرد: عصاره هایی که به کشورهای کانادا، آلمان، سوئیس و فرانسه صادر می شود، در محصولات متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن ها ساشه های تک نفره زعفران جهت رستوران ها، مکمل های لاغری، کپسول و سافت ژل های دارویی، قطره های خوراکی و … است.

  سامانه‌های هوشمند تشخیص بررسی تداخلات دارویی طراحی شد

وی افزود: عصاره های صادرشده از کشورمان به کشورهای خارجی در واقع باعث ایجاد ارزش افزوده در زعفران شده که در جهت جلوگیری از خام فروشی این محصول است.

این فعال دانش بنیان گفت: البته نباید از این نکته غافل بود که این موفقیت‌ها حاصل سال‌ها همکاری نزدیک این شرکت دانش بنیان با صنایع مختلف کشور بوده و تلاش مداوم برای برآورده کردن نیازهای این صنایع در زمینه مواد اولیه گیاهی، موجب بهبود مستمر کیفیت و در نتیجه دست یافتن به استانداردهای جهانی شده است.

ساعدی اعلام کرد: این شرکت دانش بنیان دارویی هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد اولیه گیاهی و طبیعی در کشور، کیفیت محصولات خود را حاصل نظارت دقیق و علمی بر تمام مراحل تولید، از انتخاب و کشت بذر مناسب تا روش‌های بهینه فرآوری می‌داند.

وی بیان کرد: این شرکت دانش بنیان فعال در حوزه گیاهان دارویی همچنان متعهد به بهبود مستمر کیفیت، برای بهبود کیفیت محصولات ایرانی و گشودن افق‌هایی تازه در صادرات غیرنفتی کشور است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)