برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مجسمه ترامپ راهی سطل زباله شد

به گزارش عصر شنبه گروه فرهنگی ایرنا از خبرگزاری رویترز، موزه مادام توسو در برلین روز جمعه (۹ آبان) مجسمه دونالد ترامپ را که در سال ۲۰۱۶ از یک شومن تلویزیونی به مقام ریاست جمهوری آمریکا رسید، راهی سطل زباله کرد؛ اقدامی که آشکارا از پیش‌بینی متولیان این موزه مشهور درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در آمریکا حکایت دارد.

در یک اقدام کاملا حساب‌شده، مجسمه ترامپ در حالی از این موزه دور انداخته شد که تندیس باراک اوباما همتای پیشین وی همچنان در جای خود باقی بود.

اورکیده یالسینداگ مدیر بازاریابی موزه توسوی برلین در این باره گفت: حرکت امروز ما در آستانه انتخابات آمریکا بیشتر ماهیت نمادین داشت. ما در موزه توسوی برلین تندیس با دور انداختن مجسمه مومی ترامپ در واقع خود را برای نتیجه این انتخابات آماده کردیم.

دور جدید انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز ۱۳ آبان برگزار می‌شود. در پی ناکارآمدی ترامپ و دولتش در مدیریت امور به ویژه در مقوله مهار بحران کرونا، این نامزد جمهوریخواه برای چندمین ماه متوالی در نظرسنجی‌ها از رقیب دمکرات خود، جو بایدن، عقب افتاده است.

مادام توسو نام موزه‌ی مشهوری است که در شهرهای مختلف دنیا از جمله لندن، آمستردام و برلین قرار دارد. در این موزه تندیس‌هایی از جنس موم از افراد مشهور و تاریخ‌ساز ساخته و نگهداری می‌شود. این موزه در قرن هجدهم به دست مادام توسو در لندن تاسیس شد. شعبه برلین این موزه با بیش از ۱۰۰ تندیس از بازیگران، خوانندگان، دانشمندان، ورزشکاران، سیاستمداران، موسیقی‌دانان و دیگر چهره‌های معروف جهان در خیابان دروازه براندنبورگ واقع شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  پیشینه معدن‌کاوی ۵ قاره در ایران و احیای ۹۹ رشته صنایع‌دستی