برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

برنج راتون در ۲ هزار هکتار از شالیزارهای رضوانشهر پرورش داده شد

 مسعود رزاقی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با برداشت مرحله اول برنج در شالیزارهای پره سر و رضوانشهر، ۲ هزار هکتار از این اراضی مجدداً، به پرورش راتون اختصاص یافت و پیش بینی می شود حدود یک هزار و ۷۰۰ تن شلتوک از گونه محلی هاشمی در این اراضی برداشت شود.

 وی با اشاره به ارزش غذایی بالای این محصول افزود: راتون رویش دوباره برنج از ساقه های درو شده شالی است که پس از فصل برداشت، مجددا خوشه می زنند که این برنج به دلیل استفاده نکردن از کود، برنجی ارگانیک و طبیعی محسوب می شود و از لحاظ استفاده نکردن از نیروی کار در عملیات کشت و نداشتن وجین و آبیاری، بسیار با صرفه تر از محصول اولیه  و قیمت این نوع برنج (راتون) نیز در بازارهای گیلان بالاتر از رقم برنج های معمولی است.

زراقی با اشاره به توزیع بذر شلتوک در بین کشاورزان نیز گفت: طی سال زراعی جاری ۶۷ تن بذر شلتوک گواهی شده در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر همچنین بیان کرد: بیش از ۹ هزار هکتار از شالیزار های مناطق مختلف در رضوانشهر و پره سر، تحت نظارت و مکانیزاسیون بود و در زمینه برداشت محصول استراتژیک برنج نیز هفت  هزار و ۵۷۰ هکتار از شالیزار های این مناطق بصورت مکانیزه برداشت شد.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان می باشد و بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین های شالیزاری دارد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  کمیته صنایع دستی در اتاق بازرگانی ایران ایجاد می‌شود