برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

استفاده از فضاهای محلات به اسکان و ایزوله بیماران کرونایی محدود می‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش و دانشگاه ایرنا، دکتر علیرضا زالی عصر یکشنبه در نشست هماهنگی اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص آگاهی بخشی و اطلاع رسانی حداکثری به صورت محله محور در خصوص مبارزه با ویروس کرونا که با حضور مسولان سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج، سازمان امور مساجد، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همراه بود در سخنانی از شکل گیری یک حلقه عمومی با برنامه ریزی راهبردی در نشست امروز به منظور خدمت رسانی در حوزه بهداشت کرونا با استفاده از ظرفیت های بالقوه موجود بخش های مختلف اظهار خوشنودی کرد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های فیزیکی مناسب در محلات شهر تهران، بر تهیه یک شیوه نامه به منظور نحوه خدمات رسانی بهداشتی به مردم و شناسایی استانداردهای مورد نظر حوزه پزشکی و درمانی در این فضاهای شهری تاکید کرد.

زالی توضیح داد: در واقع ما به دنبال ایجاد فضاهایی هستیم که خیلی لعاب درمانی نداشته باشد و یک فضای موقتی برای اعزام بیمارانی است که در حوزه بهداشت کرونا مورد شناسایی قرار گرفته اند و نیاز به خدمات بیمارستانی ویژه ندارند، اما تردد این بیماران در سطح شهر  می‌تواند خطرناک باشد.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به جایگاه مناسب مساجد و پتانسیل آنان در هماهنگی نیروهای مردمی، ضرورت به‌کارگیری ظرفیت درمانگاه‌های مساجد برای مقابله با کرونا را یادآور شد.
وی تاکید کرد:باید از ظرفیت‌های هیأت امنا و ائمه جماعات برای تقویت عملکرد مساجد در مسیر مقابله با کرونا بهره گیری شود.
دکتر زالی با اشاره به  اینکه، مساجد فعال راهبرد اصلی مقابله محله‌محور با کرونا محسوب می شوند، گفت: مختصات این مساجد مشخص شده است و بسیاری از نیازهای محله‌ای را پوشش خواهند داد.
وی با اشاره به ضرورت در اختیار قراردادن لیستی از مبتلایان و بیماران ترخیص‌شده به کانون‌های محلی برای ارایه خدمات لازم، تاکید کرد: باید برای افزایش نشاط اجتماعی و امیدبخشی به جامعه در تمامی این اقدامات جنبه مانور درنظر گرفته شود.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران همچنین مشارکت نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی را اقدامی موثر برای مقابله با کرونا دانست و بر ضرورت پرهیز از عملکرد جزیره‌ای در تمامی حوزه‌ها تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به لزوم تهیه نقشه آلودگی محلات، اولویت اجرای راهبرد مقابله محله‌محور با کرونا را مناطق پرخطر عنوان کرد.
دکتر زالی با اشاره به اینکه، منطقه ۱۸ تهران کانون پایلوت اجرای این طرح در پایتخت خواهد بود، از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای بهره‌گیری از نیروهای بسیج در حوزه یاری رساندن به کارشناسان بهداشت محیط  خبر داد و بر ضرورت به‌کارگیری ظرفیت خانه‌های سلامت محلات شهرداری برای مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد. 

  تولید وش پنبه در کشور ۱۸ درصد افزایش یافت

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)