برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مثبت اندیشی با کاهش کمتر حافظه ارتباط دارد

به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، نتایج این مطالعه در واقع به مجموعه در حال افزایش از تحقیقات در زمینه نقش نگرش مثبت در پیری سالم می افزاید.

ممکن است دوست داشته باشیم که برخی خاطرات از ذهن ما پاک نشوند و یک عمر باقی بمانند اما عوامل فیزیکی و احساسی می توانند بر توانایی ما برای حفظ اطلاعات در طول عمر تاثیر منفی بگذارند. اکنون گروهی از محققان دانشگاه «نورت وسترن» در آمریکا در این مطالعه جدید، داده های ۹۹۱ بزرگسال آمریکایی میانسال و مسن را که در یک مطالعه ملی شرکت کرده بودند، در سه دوره زمانی بین سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ ، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تجزیه و تحلیل کردند.

در هر ارزیابی، شرکت کنندگان در مورد طیف وسیعی از احساسات مثبتی که طی ۳۰ روز گذشته تجربه کرده اند، گزارش دادند. در دو ارزیابی نهایی، شرکت کنندگان همچنین تست های عملکرد حافظه را به پایان رساندند. این آزمون ها شامل یادآوری کلمات بلافاصله پس از ارائه آنها و دوباره ۱۵ دقیقه بعد بود.

محققان ارتباط بین نگرش مثبت و کاهش حافظه، سن، جنس، تحصیلات، افسردگی، تأثیر منفی و برون گرایی را بررسی کردند.

محققان گفتند: یافته های ما نشان داد که حافظه با افزایش سن کاهش می یابد اما افرادی که سطح نگرش مثبت بالاتری داشتند در طول تقریبا یک دهه، کاهش حافظه کمتری را تجربه کردند.

به گفته این محققان، بررسی مسیرهایی که می توانند تأثیر مثبت و حافظه را به هم مرتبط کنند، مانند سلامت جسمی یا روابط اجتماعی می توانند زمینه هایی برای تحقیقات آتی باشند.

  صادرات مازندران لنگ شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی

مشروح این مطالعه جدید در مجله Psychological Science منتشر شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)