برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان: هنوز برنج متروکه تحویل اموال تملیکی نشده است

چند روز قبل معاون فنی گمرک ایران اعلام کرده بود که برنج های رسوب شده در گمرک به علت تمایل نداشتن انجمن واردکنندگان برنج برای ترخیص آن‌ها در شرایط کنونی، متروکه و تحویل سازمان اموال تملیکی می‌شوند.

مهدی فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص اجرایی شدن این تصمیم گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سازمان و دریانوردی به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا باید کالاهای اساسی را که زمان نگهداری آن‌ها براساس مقررات منطقه ویژه به پایان رسیده به گمرک برای ارسال به اموال تملیکی اعلام کند.

وی ادامه داد: گمرک هم برای هر قبض انبار باید یک اظهارنامه مستقل تنظیم و با شرح تعداد، وزن، نوع کالا و ارزش کالا به اموال تملیکی ارسال کند.

مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان یادآور شد: با توچه به اینکه قسمت اعظم کالاهای اساسی متعلق به شرکت‌های دولتی است وزارت صنعت، معدن و تجارت درحال رفع موانع ترخیص آن‌ها برای تزریق به زنجیره توزیع است.

فتحی تاکید کرد: درصورتی که کالای اساسی از طرف گمرک به این سازمان اعلام شود این آمادگی وجود دارد تا در کمترین زمان ممکن و با رعایت تشریفات قانونی تحویل گرفته و به زنجیره توزیع تزریق شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  کاربردهای الکتروشیمی در گفت‌وگو با دانشمند قمی