برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تخلیه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی سرعت گرفت

علیرضا محمدی کرجی ران روز چهارشنبه در گفت و گوبا ایرنا با اشاره به اینکه هم اکنون ضریب اشغال اسکله های غیر کانتینری ۹۰درصد و کانتینری  ۱۰۰درصد بوده اظهارداشت: عمده کالاهای درحال تخلیه در بندر شهید رجایی، روغن، گندم و برنج است و در جهت سرعت بخشی به تخلیه کالاهای اساسی ، انبارهای مسقف بندر شهید رجایی برای ارایه خدمات دراختیار فعالان بندری و صاحبان کالا های اساسی قرار گرفت.

وی، اجرای مؤثر ” قانون تسریع در تخلیه و بارگیری کشتی ها “را ارجح امور برشمرد و ادامه داد: با برنامه ریزی، هماهنگی و بهره گیری از تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ( انبار- محوطه – تجهیزات- نیروی انسانی ) تحقق این اصل مهم با جدید درحال انجام است.
مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان تصریح کرد: افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان هرمزگان سرعت گرفته بطوریکه درظرف ۸ماه امسال حدود یک میلیون ۳۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی که به صورت غیرکانتینری بوسیله ۳۶ فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده و عملیات تخلیه و بارگیری آن صورت پذیرفته است.

محمدی کرجی ران، بیان اینکه در شرایط اقتصادی جاری یکی از اهداف مهم و اولویت های کاری دولت و بخصوص سازمان بنادر و دریانوردی، تامین به موقع و سریع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور می باشد اظهار داشت: به واسطه شرح وظایف و رسالت کاری تعیین شده، این اداره کل سعی نموده تا خدمات مطلوب و با کیفیت به ذینفعان مربوطه ارائه کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان سوم آبان ماه جاری اعلام کرد که سی وچهارمین کشتی کالاهای اساسی از مبدا هندوستان در سالجاری حامل ۳۱ هزار و ۱۷۰ تن برنج هندی در اسکله ۱۸بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

  هفت‌خان شرکت‌های دانش بنیان در جنگ با کرونا

محمدی کرجی ران یاد آور شد: در شرایط اقتصادی کنونی، یکی از اهداف مهم و اولویت‌های کاری دولت و بویژه سازمان بنادر و دریانوردی، تامین به موقع و سریع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور می‌باشد.
موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و قشم و بنادر حوزه خلیج فارس این مجتمع بندری را به پایگاه راهبردی و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده و با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر شاخص بین المللی، سهم ۵۰ درصدی از تجارت ایران را برعهده دارد.
موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و قشم و بنادر حوزه خلیج فارس این مجتمع بندری را به پایگاه راهبردی و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

بندر شهیدرجایی که بزرگترین بندر کانتینری کشور و دومین بندر کالاهای غیر کانتینری بعد از بندر امام خمینی (ره) محسوب می‌شود، سهم قابل ملاحظه‌ای در تجارت ملی و منطقه‌ای دارد، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری کشور را در اختیار دارد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)