جعبه نوشته

• تاریخ : 7th نوامبر 2020
  • موضوع : مطالب جدید
  • بازدید : 23 views
  • نظرات : دیدگاه‌ها برای شناسایی عوامل ژنتیکی موثر بر رشد قلب بسته هستند

به گزارش روز چهارشنبه از پایگاه خبری مدیکال نیوز، در این تحقیقات اطلاعات مربوط به ژنوم ۱۲۵ هزار نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مجموعه‌ای از ژن‌ها شناسایی شد که وجود آن‌ها برای شد قلب ضروری است و به ندرت دچار جهش می‌شوند. همین ویژگی موجب شد محققان به این نتیجه برسند که ژن‌های موردبحث در رشد طبیعی و سالم قلب، نقش مهمی دارند.
قلب انسان در ۴ تا ۸ هفته ابتدای عمر جنین شکل می‌گیرد. بنابر این محققان با استفاده از فناوری یادگیری ماشین بررسی کردند که در این دوران چه بخش‌هایی از ژنوم فعال است و توانستند بیش از ۱۰۰ هزار تناوب ژنتیکی تنظیم‌کننده را شناسایی کنند که در دوره زمانی موردنظر فعالیت دارند. بیش از ۱۳ هزار مورد از این تناوب‌های ژنتیکی، هرگز پیش از این به عنوان ژن‌های فعال در مرحله رشد و اندام‌های انسان مشاهده نشده‌اند. محققان با بررسی این عناصر تنظیم‌کننده و بیان ژنی توانستند بیش از ۲۰۰ ژن مرتبط با رشد قلب را شناسایی کنند.
به گفته محققان از آنجا که این ژن‌ها در رشد طبیعی و سالم قلب موثر هستند، در شکل‌گیری نقص‌های مادرزادی قلب نیز نقش دارند و می‌توانند راهکارهای درمانی موثری پیش روی محققان قرار دهند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Circulation Research منتشر شده است.

بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد از ایرنا

ارسال دیدگاه جدید

نظرات برای این مطلب بسته شده است.

Sorry, the comment form is closed at this time.

به نکات زیر توجه کنید

• نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.