برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سه واکسن انسانی تا پایان امسال تولید می‌شود

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی افزود: یکی از نقاط عطف علمی کشور در طی این سال‌ها، پیشرفت‌های دارویی و واکسن است که به همت متخصصان و نخبگان کشور تولید شده و این اتفاق، ایران را به یکی از کشورهای بی‌نظیر در منطقه و پیشرو در جهان بدل کرده است.

وی با بیان این که این مسیر هم با تولید واکسن انسانی جدید تا پایان امسال ادامه می یابد، اظهارداشت: بنا داریم تا پایان امسال سه واکسن جدید انسانی را به فهرست واکسن‌های تولیدی داخلی اضافه کنیم، واکسن‌هایی که به دلیل ارزبری بالا تاکنـون بخـش دولتـی موفق به تولیـد آنها نشده است.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تاکنون ۶ شـتاب‌ دهنده در حـوزه واکسـن در کشور ایجاد شده است تا روند پیشرفت فناوری‌های مرتبط با این حوزه شتاب بیشتری گیرد، محصولی کاربردی در کشور که تنها با کمک نیروهای جوان ایرانی تامین می‌شود.

قانعی یادآور شد: ایران در حال حاضر رتبه نخست تولیـد محصـولات زیست فنـاوری و واکسن را در غـرب آسـیا به دست آورده و در میان پنج کشـور نخســت تولیـدکننده محصــولات زیسـت‌فنـاوری در آســیا ایستاده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  مرز پروزخان برای فعالیت‌های تجاری باز است