برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تامین و عرضه مرغ، تخم‌مرغ و گوشت به وزارت جهاد کشاورزی محول شد

به گزارش روز سه شنبه وزارت جهاد کشاورزی، «علیمراد سرافرازی» با اشاره به مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و ضرورت هماهنگی دستگاه های اجرایی برای تنظیم محصولات کشاورزی افزود: مسئولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی تامین یعنی تولید و واردات انواع نهاده های کشاورزی، دام و طیور و همچنین مسوولیت تولید، عرضه و تنظیم بازار مرغ تا تخم‌مرغ تا مرحله عمده‌فروشی به قیمت مصوب به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

وی اظهارداشت: مسئولیت تنظیم بازار تمام کالاهای اساسی و ضروری از جمله محصولات کشاورزی و دامی در مرحله توزیع و خرده فروشی با وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود. بر اساس این مصوبه، مسئولیت تصمیم گیری در مورد صادرات مرغ و تخم مرغ نیز به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت همکاری مستقیم دو وزارتخانه صنعت و جهاد کشاورزی و تقسیم مسئولیت ها برای تامین کالاهای اساسی بر اساس مصوبه دولت، تصریح کرد: در این راستا مقرر شد در زمینه تامین گوشت قرمز، مشابه مرغ و تخم مرغ، وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت هماهنگی، تامین، تولید، عرضه و تنظیم بازار تا مرحله عمده‌فروشی به قیمت مصوب را بر عهده بگیرد. مسئولیت مرحله توزیع و خرده فروشی بر عهده وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواهد بود.

سرافرازی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، فرآیند ثبت سفارش نهاده های دامی شامل جو، ذرت و کنجاله توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد شد اما مسئولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی تامین یعنی تولید و واردات انواع نهادهای کشاورزی و دام و طیور بر عهده وزارت کشاورزی خواهد بود.

  حضور ربات پزشکی ایرانی در بیمارستان‌های خارج از کشور

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)