برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آخرین مهلت ارسال اثر به همایش "از مدارس نوین تا دانشگاه"

رضا ماحوزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: دومین همایش از مدارس نوین تا دانشگاه در ایران از سوی موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اسفند امسال برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت دریافت چکیده تفصیلی مقالات (شامل ۲ تا سه هزار کلمه با ذکر منابع) را ۳۰ آذرماه سال جاری اعلام و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مؤسسه به نشانی www.iscs.ac.ir مراجعه کنند.

دبیر علمی دومین همایش از مدارس نوین تا دانشگاه در ایران ادامه داد: در این همایش سیر تحولات آموزش نوین در کشور در دهه‌ های ۲۰ و ۳۰ و جریان‌ های فکری حاکم بر آن‌ در متن تحولات بین المللی بررسی می شود.

ماحوزی خاطرنشان کرد: در دومین دوره این همایش، تحولات شهریور ۱۳۲۰ تا بهمن ۱۳۴۱ شامل همه پرسی اصلاحات اقتصادی و اجتماعی موسوم به انقلاب سفید مشتمل بر انقلاب آموزشی و آموزش رایگان تا سطح دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا ایده‌ها و دیدگاه‌های نظری حاکم بر این دوره بیست ساله شناسایی و تحلیل شود.

وی، محورهای این همایش را آموزش نوین در جهان بحران زده پس از جنگ دوم و بازتاب آن در ایران، از آموزش متمرکز تا گریز از مرکز، اندیشه چپ و آموزش اعتراضی در ایران، احیای راست گرایی مذهبی در ایران، از ملی‌گرایی متمرکز تا ملی‌گرایی لیبرال، به سوی توسعه لیبرال در آموزش عمومی و عالی، دانشگاه های جدید و دولت های سیاسی کوتاه مدت برشمرد.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش از سلسله همایش‌ های چهارگانه تاریخ آموزش نوین در ایران، اسفند ۱۳۹۷ با سخنرانی ۱۷ نفر از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی کشور در این مؤسسه برگزار شد که این همایش به چرایی و چگونگی پیدایی آموزش نوین در کشور از دوره قاجار و تأسیس دارالفنون (سال ۱۲۳۰) تا تأسیس دانشگاه تهران و دوره آغازین هفت ساله آن (شهریور ۱۳۲۰) اختصاص داشت.

  نخستین نمایشگاه ملی مجازی صنایع‌دستی گشایش یافت

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)