برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

قیمت پوشک بچه کاهش می‌یابد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن وتجارت، «سعید صارمی» با بیان اینکه در حوزه تولید پوشک بچه مشکلی نداریم، اظهار داشت: 70 درصد از مواد اولیه تولید این کالا وارداتی و متاثر از نرخ ارز است و به علت کمبود مواد مورد نیاز تولید قیمت پوشک در هفته های اخیر بالا رفته بود.

وی از برنامه ریزی برای متعادل شدن قیمت پوشک خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد ترخیص این مواد از گمرکات به صورت اعتباری انجام شود و بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای این موضوع را نیز تامین کند.

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان کرد: همچنین در راستای قطع وابستگی و خودکفایی تمهیدات لازم برای تولید داخلی مواد اولیه پوشک که امکان تولید داخل دارند انجام شده است.

صارمی تاکید کرد: با تمهیدات و مجموعه اقدامات انجام شده شاهد کاهش تدریجی قیمت پوشک خواهیم بود.

به گفته وی، در حوزه نظارت بر بازار نیز پوشک بچه جزو طرح های نظارتی و مشمول تشدید بازرسی‌ها خواهد بود و با متخلفان در این بخش برخورد قانونی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، «حسن زالی» دبیر انجمن صنایع سلولزی- بهداشتی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود که با وجود اینکه قیمت مواد اولیه وارداتی نظیر خمیر «فلاف پالپ» (مورد استفاده در پوشک بچه و نوار بهداشتی) متاثر از افزایش نرخ ارز نیمایی با افزایش مواجه شده، اما هیچ کمبودی در تولید وجود ندارد.

به گفته وی، با توجه به ذخایر مناسب مواد اولیه موجود در انبار شرکت‌ها، اکنون همه کارخانجات بزرگ داخلی تولیدکننده پوشک بچه با قدرت در حال تولیدند و آمارهای ۶ ماهه آنها گواه رشد تولید در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

  آیا اشعه ماوراءبنفش خورشید انتقال ویروس کرونا را کاهش می‌دهد؟

وی همچنین تاکیدکرد: شرکت‌های تولیدکننده تاکنون هیچ مجوزی برای افزایش قیمت محصولات خود نگرفته‌اند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)