برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صدور حواله ۷۰ هزار تنی برای روغن صنف و صنعت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، عباس قبادی گفت: حواله ۷۰ هزار تنی روغن صنف و صنعت به بازرگانی داخلی ارسال شده و فعالان صنف و صنعت می‌توانند از روز یکشنبه ( ۲۵ آبان) روغن مورد نیاز خود را تأمین کنند.

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه روغن مایع خوراکی به میزان فراوان در دسترس مردم قرار گرفته، افزود : روند توزیع روغن جامد خوراکی نیز آغاز شده و بتدریج فراوانی آن در بازار احساس خواهد شد.

قبادی توضیح داد: فرآیند رساندن گوجه فرنگی به مقدار فراوان از جنوب به سمت بقیه استان‌ها آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده بازار گوجه فرنگی هم از نظر قیمت و هم از نظر فراوانی به ثبات برسد.

پیش از این رییس کل گمرک ایران گفته بود، در چارچوب اجرای تصمیم های ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، در ۳۷ روز گذشته بیش از نیمی از کالاهای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده است.

«مهدی میراشرفی» افزود: در پی افزایش موجودی کالا در گمرکات و بنادر کشور از چهار ماه پیش، تصمیم های اتخاذ شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و همچنین مصوبه صادر شده در سفر معاون اول رییس جمهوری به استان هرمزگان، از یازدهم مهرماه ‌جاری تا ۱۸ آبان‌ماه، در مجموع دو میلیون و ۲۸۲ هزار تن از مجموع چهار میلیون تن کالاهایی اساسی ترخیص شده که یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن آنها را نهاده‌های دامی تشکیل می‌دهد.

وی گفت: ۱۲۲ هزار تن روغن، ۳۱۱ هزار تن دانه‌های روغنی، ۹۱ هزار تن برنج، چهار هزار تن گوشت، ۹ هزار تن لاستیک وسایل نقلیه سنگین و یک‌هزار و ۱۶۵ تن دارو نیز در این مدت ترخیص شده است.

  تالار بورس اختصاصی زیره راه‌اندازی شد

به گزارش ایرنا، ماه‌های گذشته اعلام شده بود که نزدیک به هشت میلیون تن کالا در گمرک و بنادر کشور دپو شده است که از این میزان، بیش سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی و برابر همین میزان کالای غیر اساسی است و ۸۰ درصد این اقلام مربوط به نهادهای تولیدی و پروژه های راهبردی است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)