برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

روند کاهشی قیمت گوجه با عرضه مستقیم در میادین میوه و تره‌بار

«مرتضی معتمد» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه روز پنجشنبه این محصول در سه میدان میوه و تره بار توزیع شد، افزود: در پی کاهش عرضه و افزایش قیمت گوجه فرنگی در یک ماه اخیر، اکنون گوجه فرنگی تازه خوری با قیمت مناسب در میادین میوه و تره بار جلال آل احمد، غیبی، آزادی، صادقیه، آزادگان و تهرانسر توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در حال عرضه مستقیم است.

به گفته معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی، از فردا (یکشنبه) سه میدان میوه و تره بار دیگر به عرضه گوجه فرنگی تازه خوری با قیمت مناسب اضافه میشود و تعداد میادین عرضه به ۹ مورد خواهد رسید.

وی اظهارداشت: این اقدام در پی دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید و تامین گوجه فرنگی مورد نیاز تهران  از استان های جنوبی کشور است که در حال تامین بوده و بزودی در سراسر کشور تعمیم داده خواهد شد.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: اکنون گوجه فرنگی با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزارتومان سر مزرعه خریداری و با احتساب ۱۰۰۰ تومان کرایه حمل و کارگری با نرخ ۱۱ هزارتومان بدون دریافت هیچ سودی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون گوجه فرنگی تازه خوری از استان بوشهر تامین می شود، اضافه کرد: با افزایش عرضه گوجه فرنگی از استان های مختلف کشور از جمله هرمزگان، جیرفت کرمان و خوزستان، قیمت این محصول در روز آینده در تهران و به تدریج در سایر استان های کشور کاهش می یابد.

معتمد افزود: اکنون استان بوشهر ۶۰۰ تن گوجه فرنگی تازه خوری را در طرح استمرار تولید و به بازار عرضه می کند.

  شبکه پشتیبانی قطعات یدکی ریلی شکل می‌گیرد

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی تاخیر در عرضه گوجه فرنگی به بازار را ناشی از تغییر فصل دانست و گفت: هر ساله در آبان ماه با مشکل تامین گوجه فرنگی تازه خوری روبرو هستیم که با عرضه گوجه فرنگی از استان های جنوبی برطرف می شود.

وی تصریح کرد: چند سالی است که وزارت جهاد کشاورزی برای تامین گوجه فرنگی تازه خوری در کشور اقدام به تولید این محصول در استان های جنوبی کشور تحت عنوان طرح استمرار کرده است.

به گزارش ایرنا، در هفته‌های اخیر قیمت گوجه فرنگی در بازار به بیش از ۲۵ هزارتومان رسیده بود که با افزایش عرضه در روزهای اخیر روندی کاهشی یافت.

برآورد می شود که در سال زراعی ۹۹ -۱۳۹۸ بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوجه در سطح ۱۳۰ هزار هکتار تولید شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)