برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نحوه برگزاری سه آزمون مهم بین‌المللی کانون زبان در روزهای کرونایی

هانیه تقدسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درمورد برگزاری آزمون تولیمو (TOLIMO) افزود:  این آزمون داخلی است که دانشجویان مقطع دکتری این مقطع را به پایان برسانند باید در این آزمون نمره قبولی بگیرند.

وی ادامه داد: یکی از آزمون های زبان برجسته و بالاترین آزمون زبان، آزمون تولیمو آی بی سی است که به صورت آنلاین در مقطع دکتری برگزار می شود و مورد تایید تمام دانشگاه های کشور است.

مسوول آزمون‌های بین‌الملل کانون زبان ایران عنوان کرد: آزمون های بین المللی تافل آی بی تی (TOEFL Ibt) نیز توسط کانون زبان برگزار می شود که مورد قبول ۱۱ هزار دانشگاه معتبر دنیا است و در آینده نزدیک نیز آزمون جی آر ای (GRE) که یک آزمون بین المللی است برگزار می شود، همچنین  به دنبال برگزاری آزمون آیلتس سی بی تی (IELTS) هستیم.

تقدسی خاطرنشان کرد: آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون ها برای سنجش دانش زبان انگلیسی در دنیا است. در آزمون آیلتس، چهار مهارت نوشتار (writing)، صحبت کردن  (speaking)،  خواندن (reading) و گوش دادن (listing) داوطلب مورد ارزیابی قرار می گیرد و برای هر مهارت نمره ای از یک تا ۹ داده می شود.

وی با بیان این که در حال حاضر آزمون تولیمو و تافل در کانون زبان در حال برگزاری است، ادامه داد: زمان برگزاری آزمون تولیمو توسط سازمان سنجش اعلام می شود و در حال حاضر با برنامه ریزی های انجام شده هر ماه دو بار برگزار می شود و در آینده به احتمال زیاد تاریخ ها افزایش پیدا می کند.

مسوول آزمون‌های بین‌الملل کانون زبان ایران اظهار داشت: به صورت کلی آزمون های تافل و تولیمو آزمون های الکترونیکی هستند که کانون زبان ایران یک سایت مجهز و مدرن دارد که کانون زبان این آزمون ها را با رعایت تمام پرتکل های بهداشتی برگزار می کند.

تقدسی همچنین گفت: با توجه به این که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده و با توجه به درخواست هایی که از موسسه ای تی اس ETS (برگزار کننده آزمون های بین المللی تافل و جی آر ای)  خدمات آزمون های آموزشی (ETS) آزمون های TOEFL و GRE را طراحی و اجرا می کند.   شده است برای رعایت پرتوکل های بهداشتی در ظرفیت پذیرش کاهش پیدا کرده ولی تعداد جلسات برگزاری آزمون افزایش داشته است.

  جذب ۷۰ درصد هیات علمی دانشگاه شریف از ایرانیان غیرمقیم

وی افزود: به عنوان مثال اگر در گذشته ۲۴ ظرفیت شرکت کننده وجود داشته است. در حال حاضر به ۱۵ ظرفیت شرکت کننده کاهش داشته است و تعداد جلسات برگزاری افزایش داشته است.

مسوول آزمون‌های بین‌الملل کانون زبان ایران تصریح کرد: هزینه آزمون ها به صورت دلار است که داوطلبان به حساب ای تی اس واریز می کنند و همچنین هزینه آزمون تولیمو توسط سازمان سنجش اعلام می شود.

به گزارش ایرنا، یکی از مهم ترین گزینه‌های گرفتن پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و پسا دکتری در کشورهای معتبر داشتن مدرک زبان GRE است. آزمون  GRE یکی از آزمون‌های بین­‌المللی زبان است که در ۱۶۰ کشور دنیا برگزار می‌شود و نسبت به آزمون آیلتس و آزمون تافل از دشواری بالاتری برخوردار است. این آزمون یکی از آزمون‌های سنجش سطح منطق و استدلال و استنتاج افراد است.

آزمون تولیمو یکی از آزمون‌های استاندارد تعیین سطح دانش زبان انگلیسی است که در ایران و توسط سازمان سنجش طراحی و برگزار می‌شود. بیشتر متقاضیان این آزمون را داوطلبان دکتری تشکیل می‌دهند. محدوده نمره تولیمو از ۳۱۰ تا ۶۷۷ است.

آزمون TOEFL، آزمونی برای سنجش مهارت زبانی است که به صورت کامپیوتری برگزار می شود و در آن چهار مهارت مورد ارزیابی قرار می گیرد. برگزار کننده ی این آزمون موسسه ETS است، فرمت آزمون TOEFL به گونه ای طراحی شده تا توانش زبانی شما را در محیط های آکادمیک مورد ارزیابی قرار دهد.

مدرک تافل مورد پذیرش بیش از ۱۱ هزار دانشگاه و مرکز آموزشی در ۱۵۰ کشور دنیا است. از هر ۱۰ دانشگاه در آمریکا، ۹ دانشگاه داشتن مدرک تافل را به سایر مدارک ترجیح می دهند. در استرالیا و نیوزلند مدرک تافل مورد قبول تمامی دانشگاه هاست و مدرک تافل مورد قبول بیش از ۹۸ درصد از دانشگاه های انگلیس است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)