برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

همکاری ها با منطقه آزاد انزلی را توسعه می دهیم

سرگئی میلوشکین سه شنبه شب در مراسم پایانی همایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپولتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه‌ای در بندر انزلی افزود: با کمک منطقه آزاد انزلی اولین شرکت ایرانی عضو شرکت “رازا ” در منطقه لوتوس شد که در حال توسعه ساخت کارخانه ای برای مواد شیمیایی خانگی در منطقه اقتصادی ماست.  

 وی اظهار کرد: همچنین این دو منطقه اقتصادی در چارچوب توسعه کریدور بین المللی شمال- جنوب فعالانه همکاری می کنند و  این پروژه از نظر اقتصادی برای هر دو کشور سودمند است.

وی تصریح کرد: مدتی قبل یک گروه بین المللی ویژه توانمندی و توسعه کریدور شمال -جنوب ایجاد کردیم که این کارگروه شامل نمایندگان مناطق آزاد اقتصادی از جمله  انزلی و منابع شرکت های لجستیک کشورهای حاشیه خزر و نیز کرت و آلمان می باشد و ایجاد سازمان مشترک حمل ونقل در مسیر کریدور شمال – جنوب را می توان از جمله اقدامات این کارگروه  عنوان کرد.

میلوشکین گفت: با پشتیبانی منطقه آزاد انزلی ما چندین محموله آزمایشی کانتینری شمال- جنوب را از مسیر کانتینری منتقل کردیم و اکنون در حال راه اندازی آزمایشی یک خط کانتینری بین بندر آستارا خان و بنادر شمالی هستیم که اولین  سفر خود را در این خط کانتینری شروع کرده است.

وی افزایش سرعت و کاهش هزینه را از مزایای حمل بار از طریق کریدور شمال – جنوب و بخشی هم خزر عنوان و تصریح کرد:  قصد داریم مبادلات تجاری خود را  از مناطق اقتصادی ایران از جمله منطقه آزاد انزلی و سایر کشورهای حاشیه خزر توسعه دهیم.

وی توسعه و تکمیل کریدور شمال – جنوب برای منطقه آزاد لوتوس را دارای اهمیت  دانست و گفت: در مرحله اول این امر برای بندر پایا خیلی مهم است و قدردان تلاش های طرف ایرانی  که تلاش می کنند شرایط خوبی را برای انجام مبادلات ایجاد کنند، هستیم.

  کمیته کشاورزی فراسرزمینی تشکیل می‌شود

وی اظهار داشت: با افزایش ترانزیت کالا در مسیر کریدور شمال‌–جنوب و  زمینه توسعه همکاری‌ها و افزایش درآمدهای ارزی دو کشور فراهم می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اقتصادی لوتوس آستاراخان روسیه ابراز امیدواری کرد: در آینده همکاری های دوجانبه ارتقا یابد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)