برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

یک میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های خلاق می‌رسد

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری،  با توجه به افزایش روز افزون تعداد شرکت‌های خلاق و ازدیاد استارتاپ‌های فعال در حوزه صنایع خلاق و نرم، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، تلاش دارد تا نیاز این زیست‌بوم به منابع مالی را تامین کند.

این ستاد در راستای تنوع بخشی به منابع مالی در دسترس، توافق‌نامه‌های دو یا چند جانبه‌ای را با بسیاری از صندوق‌های مالی و اعتباری به امضاء رسانده است.

صندوق پژوهش و فناوری سپهر، یکی از این صندوق‌ها است که به شرکت‌های نوآور تسهیلات ارائه می‌کند،  این صندوق در توافقی با ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، یک بسته حمایت مالی به نام «حامی خلاق» را عرضه کرده است.

این بسته ویژه شرکت‌های خلاق تدوین شده است و به محصولات و طرح‌های تعلق می‌گیرد که در حوزه صنایع نرم و خلاق، ارائه شده باشد،  بر اساس طرح «حامی‌خلاق» تسهیلات مالی به شرکت‌های خلاق تا سقف ۱ میلیارد ریال پرداخت خواهد شد،  سود این تسهیلات ۸ درصد و مدت زمان بازپرداخت برای این تسهیلات ۱۲ ماه در نظر گرفته شده است و سه ماه آغازین پس از دریافت بسته حمایت مالی به عنوان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

شرکت‌های خلاق دریافت کننده تسهیلات حامی خلاق، سپس این تسهیلات را در بازه زمانی ۹ ماهه تصفیه خواهند کرد، این شرکت‌ها می‌توانند تسهیلات را در سه قسط، در ماه‌های ششم، نهم و دوازدهم پرداخت کنند.

این صندوق در نظر دارد تا با توجه به یک سامانه اعتبارسنجی، سقف تسهیلات و میزان وثائق و تضامین در نظر گرفته شده را تعیین کند، شرکت‌های خلاق تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری فرصت دارند تا طرح‌ها و درخواست‌های خود را برای دریافت این تسهیلات ارائه کنند.

  ۲۵ پیشنهاد کاربردی برای مقابله با کرونا در تهران

مطابق با قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی بخشی از منابع خود را به صندوق‌های پژوهش و فناوری اختصاص می‌دهد، ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان برای محصولات غیردانش‌بنیان، شرکت‌های فناور غیردانش‌بنیان، خلاق و استارت‌آپ‌ها از این محل بلامانع است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)