برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

استاد دانشگاه مازندران پژوهشگر برتر جهان شد

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران ، بر اساس لیست منتشر شده سال ۲۰۲۰ شرکت کلاریویت آنالتیکس، هشت پژوهشگر ایرانی در بین ۶ هزار و ۱۶۷ پژوهشگر پر استناد برتر دنیا قرار گرفتند که نام استاد دانشگاه مازندران در فهرست برترین های مطالعات چند رشته ای قرار دارد.

 دکتر امید اخوان در مطالعات چندرشته‌ای از دانشگاه صنعتی شریف، دکتر مهدی دهقان در رشته ریاضیات از دانشگاه صنعتی امیرکبیر،  دکتر نورالدین قدیمی در مطالعات چندرشته‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی ایران، دکتر سجاد جعفری در رشته ریاضی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر محمد میرزازاده در رشته مهندسی از دانشگاه گیلان، دکتر حمیدرضا پورقاسمی در مطالعات چندرشته‌ای از دانشگاه شیراز و دکتر مسعود رضایی در علوم کشاورزی از دانشگاه تربیت مدرس از دیگر دانشمندان ایرانی هستند که نام آنان در فهرست منتشر شده شرکت کلاریونت آنالتیکس دیده می شود.

 با توجه به این فهرست، پژوهش‌گران با نفوذ علمی که طی یک دهه گذشته مقاله‌های پراستنادی را در نشریات معتبر بین‌المللی منتشر کرده‌اند معرفی می‌شوند. اسامی این پژوهش‌گران از انتشاراتی استخراج می‌شود که از نظر استناد و سال انتشار در نمایه وب او ساینس جزو پژوهش‌گران یک درصد برتر جهان به شمار می‌روند.

فهرست سال ۲۰۲۰ شامل اسامی پژوهشگران برتر  از ۶۰ کشور مختلف جهان است و کشورهای آمریکا، چین، بریتانیا، آلمان، استرالیا، کانادا، هلند، فرانسه، سویس و اسپانیا به ترتیب رتبه‌های اول تا دهم کشورهای دارنده پژوهش‌گران پر استناد جهان به حساب می‌آیند.

داده های آماری شرکت کلاریویت آنالیتکش نشان می دهد که مقاله های دکتر مصطفی اسلامی از دانشگاه مازندران به تعداد ۸۴ مرتبه بازنشر شده و سه هزار و ۳۳۳  مرتبه هم مورد استناد قرار گرفت اچ ایندکس این پژوهش‌گر هم ۳۷ اعلام شده است.

  جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد

دکتر اسلامی در سال‌های ۲۰۱۹ هم جزو پژوهش‌گران پراستناد جهان معرفی شده بود.

دانشگاه مازندران  به عنوان تنها دانشگاه مادر  در استان مازندران حدود ۴۰۰ عضو هیات علمی دارد و دانشجویان آن هم در بیش از ۸۰ رشته مقطع کارشناسی در دوره های روزانه و شبانه، بیش از ۱۰۰ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۶ رشته گرایش در مقطع دکترا تحصیل می کنند

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)